Adakah Kitsui Bahaya?

Kitsui adalah sebuah jenama yang tidak asing lagi terutama jika anda seorang pengguna yang sering menggunakan produk yang dibeli dari farmasi. 

Jika anda sering ke Watsons atau Guardian pasti anda akan perasan tentang produk-produk keluaran Kitsui. Kitsui adalah produk jenama tempatan yang telah bertapak di pasaran tempatan lebih daripada 20 tahun.



Adakah Kitsui Bahaya?

Kesemua produk dibawah jenama Kitsui telah melalui dan lulus ujian keselamatan dan ujian makmal, malah telah mendapat sijil halal dari kilang bertaraf GMP sebelum dipasarkan kepada orang ramai melalui farmasi Watsons dan Guardian yang terkemuka di Malaysia.

Kandungan produk-produk Kitsui terdiri daripada bahan-bahan yang berkualiti tinggi dan kaya dengan vitamin dan mineral yang sesuai untuk golongan lelaki dan wanita. Makanan tambahan Kitsui bukan ubat-ubatan! Ianya berfungsi untuk memberi nutrisi ke atas badan seseorang kerana bahan-bahan utamanya terdiri dari makanan harian seperti buah-buahan dan sayur-sayuran.

Jadi..bagi persoalan adakah Kitsui bahaya?  Jawapannya adalah tidak kerana semua produk Kitsui adalah bebas dari bahan pengawet, gluten, GMO, alergen, antibiotik dan bahan larangan yang boleh mengganggu hormon dan kesihatan badan. 


Antara Produk Keluaran Kitsui

Terdapat banyak produk keluaran Kitsui namun 2 jenis produk ini yang aku tengah cuba sekarang. Produk tersebut adalah ;

1. Korean Whitie Plus Tomato


Korean Whitie Plus Tomato adalah antara produk pilihan di Farmasi Watson dan Guardian diseluruh Malaysia. Makanan tambahan ini diperkaya dengan Vitamin A, C dan zat besi yang mampu membantu kulit kusam dan berminyak menjadi lebih segar dan bersih.


Bahan utamanya ialah tomato yang dipanggil raja anti oksida dan di pilih serta dilabelkan sebagai Superfood oleh Times Magazine. Selain tomato, ia turut mengandungi Camu-camu yang juga kaya dengan antioksida dan mampu meningkatkan pembetukan kolagen menjadikan kulit lebih cerah hanya dalam tempoh 7 hari sahaja


Adakah Kitsui bahaya? Jangan risau kerana Korean Whitie Plus Tomato bebas bahan pengawet, gluten, GMO,alergen, antibiotik dan bahan yang boleh mengganggu hormon. Jadi ianya sangat selamat untuk dikonsumsi oleh semua mereka yang memerlukan makanan tambahan untuk mendapatkan kulit yang lebih berseri dari dalam.



Cara pengambilannya :


Campur 1 sachet (5gm) ke dalam 100ml air suam, goncang sehingga larut dan minum serta-merta selepas penyediaan. Saranan pengambilan adalah selepas sarapan atau sebelum tidur.



2. Kitsui Bellos Fibre

Kitsui Bellos Fibre pula adalah makanan tambahan yang berfungsi untuk mengekalkan kecergasan badan dan membantu masalah pencernaan.

Diperbuat daripada buah Epal, Kiwi, Oren, Avocado, Tomato, Lemon, Nenas dan Sena, formulasi bahan-bahan ni ternyata dapat membantu mengelakkan masalah perut buncit dan kegemukan disebabkan kandungan seratnya yang tinggi.

Masalah pencernaan bukan sahaja memberi kesan kepada perubahan fizikal malah boleh mengurangkan keyakinan diri kerana timbulnya masalah-masalah lain seperti bau badan, bau mulut, cepat letih dan tahap metabolism menjadi rendah.

Bellos Fibre bukan sahaja berkesan, malah ia tidak mengandungi bahan pengawet, pigment, gula tambahan dan mengandungi bahan yang boleh mengganggu sistem hormon. Berikut ialah bahan utama yang terkandung dalam bellos Fibre ;

a. Acacia Gum – mengandungi serat prebiotic yang mengekalkan sistem usus serta melancarkan sistem penghadaman

b. Apple – Mengandungi Catechin yang membantu meningkatkan kadar metabolism badan

c. Senna - mengandungi Sennosides yang membantu merangsang pergerakan usus

d. Epal, Kiwi, Oren, Avocado, Tomato, Lemon, Nenas pula buah-buahan yang mempunyai kadar serat yang tinggi dan kaya dengan pelbagai vitamin yang mengekalkan tahap hidrasi dalam tubuh badan.



Cara pengambilannya :


Campur 1 sachet (15gm) ke dalam 150ml air suam, goncang sehingga larut dan minum serta-merta selepas penyediaan. Saranan pengambilan adalah sebelum makan atau sebelum tidur.



Produk dibungkus Dalam Bentuk Sachet


Buat pengetahuan, produk Kitsui telah dibungkus dalam bentuk sachet kerana ;

  • Kualiti
  • Kesenangan
  • Jaminan
Berikut adalah perbandingan produk yang didatangkan dalam bentuk sachet dan produk Kitsui yang telah dibungkus dalam bentuk sachet ;

 

Jenama X

Kitsui Dalam Bentuk Sachet

 

Kesihatan

Bakteria boleh masuk selepas dibuka

 

Bakteria tidak boleh masuk

Kualiti

Perlu disimpan setelah dibuka untuk mengelakkan denaturasi

 

Denaturasi tidak akan berlaku dengan satu hidangan per sachet

Kemudahan

Sukar dibawa ke mana-mana

 

Senang dibawa ke mana-mana

Segar

Label boleh diganti dengan label baru

 

Penduaan sachet bukanlah prosedur yang mudah

Vitamin & Minerals

Cenderung untuk mendapatkan ‘pengisi’ sehingga mencapai berat yang diperlukan

 

Komposisi bahan seimbang seperti yang dituntut




Jadi kesimpulan bagi pertanyaan Adakah Kitsui Bahaya pada aku secara jujurnya TIDAK! Kerana menurut aku ianya adalah sebuah produk kesihatan yang sedikit pun tidak mendatangkan bahaya pada penggunanya. Apa yang pasti, sila mengikut arahan yang telah ditetapkan dan minum air masak yang banyak.  

Bagaimana Ingin Dapatkan Produk Kitsui?

Produk Kitsui boleh didapati di Watsons dan Guardian. Selain itu anda turut boleh mendapatkan produk Kitsui di Shopee dengan menekan pautan ini https://shopee.com.my/kitsui.my.hq dan masukkan kod “KITSKULIT” untuk mendapatkan  diskaun 12% off.


Post a Comment

1 Comments