"Jom Makan" Di Grand Millennium Kuala Lumpur: Meriahnya Buffet Buka Puasa 2024

Pengenalan


Bulan puasa dirayakan sebagai waktu yang bermakna untuk merenung dan memperbaharui diri, ia juga merupakan masa penguatan ikatan dalam perhimpunan bersama keluarga dan orang yang tersayang. Dengan tema 'Jom Makan' tahun ini, Grand Millennium Kuala Lumpur bakal meraikan kepelbagaian landskap kuliner Malaysia dengan hidangan mewah daripada juadah tempatan kegemaran sepanjang masa yang diterajui oleh Chef Eksekutif Rudy Junaidie bersama pasukannya.


"Jom Makan" Di Grand Millennium Kuala Lumpur: Meriahnya Buffet Buka Puasa 2024


'Jom Makan' di The Mill Café bermula dari 12 Mac hingga 8 April 2024. Salah satu sorotan unik bufet ini adalah 'Belanga Bakar', sebagai penghargaan kepada kaedah memasak tradisional dengan memanggang hidangan dalam periuk tanah untuk menghasilkan rasa asap  pada makanan serta mengekalkan kelembapan semasa proses memasak. Para tetamu dapat menikmati 9 jenis 'Belanga Bakar' dengan ayam, bawal, dan daging lembu, dimasak dengan pelbagai rasa Melayu, Cina, dan India termasuk assam pedas, kari masala, dan kung pao.

Bahagian panggang bufet menampilkan satu lagi tarikan yang tidak boleh terlepas, iaitu Xinjiang Roasted Whole Lamb yang rangup dan lembut dengan perisa jintan, lada Szechuan, dan cili, hidangan yang amat digemari oleh masyarakat Islam di Xinjiang, China, dan telah mendapat tempat di Malaysia.



Sementara itu, Sup Campur Station juga tempat di mana tetamu boleh menghangatkan perut dengan hidangan sup yang disediakan dengan kombinasi rempah dan herba serta pilihan daging lembu, ayam, kambing, paru-paru, dan perut lembu.

Kembali lagi tahun ini atas permintaan ramai, 'Jajan Pasar' adalah interpretasi  mengenai pasar tradisional yang terdapat di rantau Asia di mana wanita mencari rezeki dengan menjual snek dan manisan di atas platform. Semasa bufet ini, para penggemar makanan dapat menikmati pelbagai pencuci mulut tradisional Melayu seperti Pulut Panggang, Ubi Kayu bersama Kelapa dan Sambal, Bubur Serawa Nangka, Bubur Pulut Hitam, dan Sup Kacang Merah dengan Bola Pulut Berketulan.



Menyempurnakan hidangan yang lazat adalah pelbagai pembuka selera tempatan, termasuk kegemaran negara seperti Ulam-ulaman, Rojak Mamak, Kerabu, Lemang, Ketupat, Serunding, dan Bergedil. Di Salad Bar, tetamu boleh membantu diri dengan hidangan daun segar yang disertai dengan pelbagai jenis pakaian.

Tidak ketinggalan, hidangan utama yang dinantikan termasuk Rendang Tok, Ayam Masak Madu, Telur Itik Masak Lemak dengan Belimbing Buloh, Kambing Masak Hitam, Udang Goreng Oat, Bubur Lambuk, dan banyak lagi. Kegemaran India seperti Chicken Peratal, Lamb Sagwala, Gobi Matar, dan Dal Fry menambah variasi kepada bufet, manakala Sudut Mamak menawarkan pilihan Murtabak Daging dan Murtabak Ayam.



Menyokong pelbagai hidangan tempatan adalah tawaran antarabangsa di mana tetamu boleh menjelajah Kaunter Shawarma, Seafood on Ice, bahagian Jepun yang menyajikan pelbagai Sushi, Maki, Nigiri, Soba Sejuk Perseorangan, Chawan Mushi, dan Takoyaki. Bagi pencinta mi, Noodle Station menawarkan pilihan mi kegemaran anda yang disediakan dengan pelbagai condiment. Bufet pencuci mulut yang melimpah menawarkan pelbagai kek dan pastri seperti Sticky Banana Pudding, Pandan Cream Cake, Crème Brûlée, Chocolate Cake, Mango Tartlets, Strawberry Cream Cheese Cake, dan Coconut Tart, serta kuih tradisional Malaysia seperti Kuih Lapis, Pulut Inti, Kuih Koci, Kuih Bingka Ubi, dan Kuih Talam.



Untuk menambahkan suasana perayaan, tetamu akan terhibur dengan persembahan ghazal yang meriah oleh Picha-Picha Band, sambil mereka menjalin hubungan melalui hidangan lazat.


Harga Bufet 'Jom Makan'


Bufet 'Jom Makan' 

Masa: 7 malam hingga 10 malam 

Tarikh : Dari 12 Mac hingga 8 April 2024 

Harga : RM168++ seorang (dewasa) 

RM84++ seorang kanak-kanak (5 hingga 12 tahun) 

Tawaran Early-bird: Beli 10 baucar pada harga RM1,350++ (RM135++ seorang dewasa) dari 4 Februari hingga 9 Mac 2024. 

Untuk tempahan dan pertanyaan, WhatsApp: +60 12 317 0120 Telefon: +603-2117 4163 Tempah secara dalam talian: https://bit.ly/3Saz5mk 

Tempat letak kereta percuma disediakan selama 3 jam pertama bagi tetamu yang makan di tempat.


Acara 'buka puasa' persendirian 

Bermula 12 Mac hingga 8 April 2024 anda boleh menempah acara makan malam persendirian di mana-mana function room dan pilih antara dua menu tetap berharga RM120++ dan RM150++ seorang. 

Pakej ini memerlukan jaminan minimum 50 tetamu. Untuk pertanyaan, hubungi Pengurus Acara Kanan Grand Millennium Kuala Lumpur di zarrazeellah.haniffa@millenniumhotels.com.


Sahur in-room dining 

sehingga 8 April 2024 dari tengah malam hingga 5.30 pagi Para tetamu yang menginap di Grand Millennium Kuala Lumpur boleh memilih untuk makan dengan selesa di bilik mereka semasa sahur. 

Pilihan dua set menu disediakan dengan harga bermula dari RM40++ seorang dan boleh dipilih semasa mendaftar masuk atau dipesan pada bila-bila masa mengikut keselesaan mereka.

Tempahan bilik boleh dibuat di ;

Laman web :  www.grandmillenniumkl.com

e-mel: reservations.gmkl@millenniumhotels.com 

telefon: +60 3 2117 4888. 

Semua harga adalah dalam Ringgit Malaysia, tertakluk kepada 10% caj perkhidmatan dan cukai yang berkuatkuasa.


Mengenai Grand Millennium Kuala Lumpur


Grand Millennium Kuala Lumpur terletak di pusat alamat membeli-belah premier Bukit Bintang, bersebelahan dengan Pavilion Mall dan berdekatan dengan Starhill Gallery dan Lot 10. Ia terletak di dalam Golden Triangle yang ikonik dengan akses kepada kawasan perniagaan dan hiburan. 

Hotel ini menawarkan 468 bilik tetamu yang luas termasuk 16 suite, makan sepanjang hari - The Mill Café; masakan Cina autentik - Lai Ching Yuen; dan Bistro 160. Fasiliti rekreasi hotel termasuk kolam renang luar gaya resort, bersama pusat kecergasan dan The Spa. Hotel ini juga mempunyai ruang acara seluas 1,500 meter persegi, yang mampu menampung sebarang jenis acara dari mesyuarat perniagaan hingga perayaan sosial dan perkahwinan. 

Untuk maklumat lanjut, sila layari www.grandmillenniumkl.com.

Laman web: www.grandmillenniumkl.com 

Facebook: facebook.com/grandmillenniumkl 

Instagram: instagram.com/grandmillenniumkl dan instagram.com/laichingyuen.kl (Lai Ching Yuen) 


"Jom Makan" Di Grand Millennium Kuala Lumpur: Meriahnya Buffet Buka Puasa 2024



Mengenai Millennium Hotels & Resorts


Millennium Hotels and Resorts (MHR) adalah jenama global bagi Millennium & Copthorne Hotels Limited (M&C), syarikat hotel global yang memiliki, menguruskan, dan mengendalikan lebih dari 145 hotel di lebih daripada 80 lokasi. Ia mempunyai beberapa jenama hotel yang berbeza, termasuk Grand Millennium, Millennium, M Social, Copthorne, dan Kingsgate, di seluruh Asia, Eropah, Timur Tengah, New Zealand, dan Amerika Syarikat. Menduduki lokasi terbaik di bandar pintu gerbang di seluruh dunia, MHR mempunyai alamat yang sempurna untuk pelancong perniagaan dan rekreasi. M&C adalah bahagian hotel daripada syarikat hartanah global yang tersenarai di Singapura, City Developments Limited, dan ahli Kumpulan Hong Leong. Layari www.millenniumhotels.com untuk maklumat lanjut.

Top of Form

 

Video Food Review


@bebelancikminfoodhunter Tak lama je lagi kita akan menyambut bulan Ramadan yang mulia. Kalo korang tengah mencari tempat berbuka puasa bersama keluarga pada bulan Ramadan nanti, aku suggestkan @grandmillenniumkl . Kat sini makanan sedap, aku mmg dah try. Ada Belanga Bakar, Xinjiang Roasted Whole Lamb, Sup Campur Station, Jajan Pasar dan macam-macam lagi. Details segala jenis food aku dah update dalam blog. Harga ; Dewasa : RM168++ Kanak-kanak : RM84++ (5-12 thn) Early Bird : Beli 10 baucar pd harga RM1,350++ (RM135++ dewasa) dari 4 Feb - 9 Mac 2024 #grandmillenniumkl #millenniumhotelsandresorts #mymillennium #bebelancikmin #bebelancikminfoodhunter #ramadanpreview2024 #buffetramadan2024 #bufetramadan2024 #ramadan2024 ♬ original sound - Bebelan Cik Min Food Hunter

Post a Comment

0 Comments