Secret Coffee : Kopi Senang Lawas

Bercerita tentang kopi, tak ramai sebenarnya yang boleh tolerate dengan kopi. Ada yang akan mengalami sakit kepala, sembelit mahupun susah tidur jika mengambil kopi. Ini adalah kerana kandungan kafein yang terdapat di dalam kopi tersebut.

Tapi agak berlainan dengan Secret Coffee yang aku consume sejak sebulan yang lalu. Mungkin kerana bahan yang terkandung di dalam Secret Coffee ini agak berbeza dengan kopi-kopi lain yang ada di pasaran, pengambilan Secret Coffee membuatkan aku tampil lebih langsing dari sebelumnya.



 

Apakah Rahsia Secret Coffee?

Seperti tajuk entry aku kali ini iaitu Secret Coffee : Kopi Senang Lawas, pasti ada rahsia kandungan kopi ini yang menyebabkan aku senang lawas apabila minum kopi ini setiap hari.

Buat pengetahuan, antara bahan yang terkandung di dalam Secret Coffee ialah ;


Kopi Hijau / Green Coffee

Umum mengetahui bahawa terdapat pelbagai manfaat yang terkandung di dalam kopi hijau. Antara manfaatnya ialah ;

·         Menurunkan Berat Badan

Penggunaan kopi hijau untuk kurus adalah tarikan utama bagi para pelanggan. Terdapatnya kajian saintifik telah menunjukkan penurunan berat badan selepas menggunakan kopi ini, tetapi saiz sampul adalah kecil dan tidak dapat memberikan bukti yang kukuh. Asid klorogenik berpotensi untuk mengurangkan tahap kolesterol dan lemak badan kita secara minimum dengan mengelakkan penyerapan dan meningkatkan metabolisme di hati. Oleh itu, pengguna haruslah bijak dan tidak bergantung semata-mata atas “green coffee” ini, senaman dan diet turut merupakan unsur yang penting dalam pengawalan berat badan.

·         Menurunkan tekanan darah

Melalui pemerhatian kesan asid klorogenik dalam kajian sains, ianya boleh menguatkan efek Nitric Oxide dalam saluran darah. Nitric oxide ini adalah komponen yang boleh mengembangkan saluran darah dan seterusnya mengurangkan tekanan darah. Kopi ini berpotensi untuk membantu pesakit yang menghidapi penyakit tekanan darah tinggi, malah juga boleh membantu untuk mencegah individu yang berisiko untuk menghidapi penyakit ini.

·         Antioksidan

Asid klorogenik dalam kopi hijau ini turut berupaya untuk memerangkap radikel-radikel bebas yang bertaburan dalam badan kita. Radikel ini mampu merosakkan sel-sel, protin atau DNA yang boleh menyebabkan banyak penyakit termasuk kanser. Secara keseluruhan, “green coffee” boleh menambah baik kesihatan dan mungkin dapat mencegah penyakit-penyakit jika kita mengambil dalam kuantiti yang sederhana.

·         Meningkatkan Mood Dan Kognisi

Kaffeine yang terjumpai dalam bijian kopi ini telah disahkan untuk meningkatkan dinamik kita dalam kehidupan seharian. Dengan mood yang ceria, proses pemikiran kita akan menjadi lebih cerdas dan kesan ini dapat ditunjukan dalam prestasi kerja kita. Ini amat disyorkan kepada individu yang sering berasa penat dan tidak dapat fokus dalam tugasan mereka. Namun begitu, mereka tidak digalakkan untuk mengambil kaffeine dengan berlebihan kerana ianya mungkin mendatangkan kesan sampingan.

 

Garnicia Cambogia

Garnicia Cambogia memang telah digunakan secara menyeluruh di dalam bidang perubatan terutama bagi mereka yang ingin kekal langsing. Antara manfaat Garnicia Cambogia ialah ;


1. Mampu Menghilangkan Keletihan

Berdasarkan penelitan, buah ini mengandung hydroxycitric acid (HCA) yang dapat mengubah kalori menjadi glikogen. Kandungan tersebut diperlukan tubuh untuk membangun otot dan menghilangkan kelelahan.

 

2. Menurunkan Nafsu Makan

 Selain meningkatkan metabolisme tubuh, kandungan yang terdapat dalam buah Garcinia Cambogia dapat menurunkan nafsu makan. Apabila anda merasa lapar di saat tertentu dan tidak memungkinkan untuk makan, maka buah ini dapat menyelamatkan dengan menekan nafsu makan Anda.


Bahan lain juga yang terkandung dalam Secret Coffee ialah madu, kurma dan nano sweet dimana rasanya aku tidak perlu kupas tentang kelebihan dan manfaat bahan ini kerana umum sudah mengetahui tentang kelebihan bahan ini terutama madu dan kurma yang turut dikenali sebagai makanan sunnah.


Disebabkan itulah makan Secret Coffee sangat berkesan khusus buat mereka yang ingin kekal langsing. Berikut adalah kelebihan Secret Coffee ;

  • Tiada caffeine.
  • Mudah tidur malam.
  • Khasiat kurma beri tenaga segera.
  • Kenyang lebih lama.
  • Ada Sijil Halal

Harga sekotak Secret Coffee yang penuh kebaikan ini hanya RM69.90


Pengalaman Aku Mengambil Secret Coffee

Jujur aku sejak-sejak berusia ni memang susah nak tolerate dengan sebarang kopi kerana aku tak tahan dengan kafein yang terkandung dalam kopi. Namun berlainan dengan Secret Coffe sebab Secret Coffee tidak mengandungi sebarang kafein. 


Sebab tu aku boleh minum setiap hari tanpa ada sebarang masalah. Tambahan pula sebab dia premix coffee jadi apa yang perlu aku buat ialah  tuangkan 200ml air panas dalam cawan, kemudian tuangkan Secret Coffee dan kacau sebati. 


Teksturnya yang halus serta rasa kopi yang lemak berkrim memang membuatkan aku ketagih nak minum Secret Coffee ni setiap pagi. Pagi aku tak sempurna tanpa Secret Coffe tambahan pula sejak minum Secret Coffee ni memang lawas membuang pagi-pagi.



Bukan itu saja, bila aku minum Secret Coffe ni aku akan skip breakfast sebab ia akan buat aku rasa kenyang lebih lama dan mungkin kerana kandungan madu dan kurma didalamnya buatkan aku bertenaga sepanjang hari malah dimalam hari aku mendapat tidur yang lebih nyenyak. Sebab tu aku tak boleh hidup tanpa Secret Coffee ni sekarang.


Collagen Lotion Bantu Percepatkan Lagi Proses Buang Lemak

Tidak hanya mengeluarkan Secret Coffee, Secret Correa turut memperkenalkan Collagen Lotion yang bertindak membantu mempercepatkan lagi proses pembakaran lemak.



Collagen Lotion yang didatangkan dalam tiub berukuran 130ml - 4.39 fl.oz ini mempunyai kebaikan berikut ;

  • Menggunakan teknologi Korea.
  • Tidak panas tetapi beri feeling yang melegakan.
  • Tidak berbau.
  • Tidak mendatangkan alahan atau ketidakselesaan pada kulit
Tidak seperti kebanyak lotion pembakar lemak lain yang panas pada kulit, Collagen Lotion sebaliknya mempunyai rasa sejuk yang nyaman apabila disapu pada anggota badan.

Apa yang terkandung di dalam lotion ini ialah :

  • Collagen Bunga Matahari
Ianya kaya dengan vitamin E, memberi perlindungan kepada kulit, anti penuaan, anti keradangan dan mengekalkan kelembapan kulit.

  • Guarano
membantu penyerapan oleh tisu badan dan awet muda. Mengekalkan kelembapan kulit, mengekalkan metabolisma kulit, mengecutkan liang roma dan membuat kulit kelihatan lebih lembut dan licin.

  • Hedera Helix
Membantu melancarkan peredaran darah dan mencairkan lemak degil.





Cara Penggunaan Yang Mudah


Cara penggunaanya pula sangat mudah, hanya sapukan di anggota badan yang terkesan seperti di perut, peha, bawah lengan dan bawah dagu kemudian urut seketika Insyallah dapat membantu membakar lemak dibahagian berkenaan.

Pakai 2 kali sehari untuk mendapatkan kesan yang lebih baik.

Seperti Secret Coffee, aku turut menggunakan Collagen Lotion ini selama sebulan dan Alhamdulillah aku sukakan kesannya. Walaupun agak lambat kesannya pada aku namun hari demi hari makin nampak perubahannya. Lotionnya yang lembut pada kulit sangat membantu aku. Biasanya aku sapukan sebelum tidur, Alhamdulillah tidur lebih lena dan selesa kerana lotion ini buat kulit rasa sejuk yang nyaman.



Harga Collagen Lotion ialah RM89


Sedikit Latar Belakang Secret Correa


SC GLOBAL RESOURCES SDN BHD (1157221-X) merupakan syarikat milik penuh bumiputra yang didaftarkan pada tahun 2015 yang menyediakan produk kecantikan dan kesihatan berkualiti premium. Diasaskan oleh Cik Puan Azila yang mempunyai lebih 10 tahun pengalaman di dalam dunia perniagaan dan kesihatan.

 

Pengalaman selama 10 tahun berkecimpung dalam pelbagai jenis perniagaan sebelum ini, memberikan beliau satu anjakan paradigma di dalam usaha meningkatkan kualiti hidup mencapai kebebasan kewangan. Sepanjang bergiat aktif di dalam industri ini, beliau telah banyak mempelajari teknik, sistem dan pendekatan terbaik yang mampu menghasilkan pendapatan lumayan.

 

Setelah 10 tahun di dalam dunia perniagaan dan kesihatan yang telah sebati dengan jiwanya, Puan Nor Azila kini melangkah setapak lagi kehadapan dengan membangunkan perniagaan dibawah nama SC GLOBAL RESOURCES SDN BHD.

 

Idea SC GLOBAL dicetuskan ole Cik Puan Azila dan suami, Tuan Kay Rule yang terlibat sama dalam perniagaan secara online trading. Mereka berganding bahu bersama untuk membangun pemasaran yang baru selari dengan misi “UNITY OUR STRENGTH”.

 

Hasil cetusan idea yang disumbangkan oleh mereka melalui perbincangan berterusan, maka terhasil lah jenama SECRET CORREA.

 

Bukan sahaja menawarkan produk berkualiti, kini SC GLOBAL mempunyai lebih 500 Dealer dan Stokis seluruh malaysia termasuk Brunei, Singapore dan Indonesia.

 

Bagaimana Secret Correa Bermula

Idea untuk menghasilkan produk ini saya peroleh sewaktu bercuti ke Korea pada tahun 2012. Boleh dikatakan saya agak terpegun melihat orang-orang di sana. Bayangkan rata-rata Antara mereka memiliki bentuk badan yang ideal. Sejak itu saya tertanya-tanya apakah rahsia orang Korea guna sehingga kekal langsing dan cantik. Melalui kajian yang saya buat, akhirnya saya menemui formula dan mengambil keputusan memperkenalkan jenama Secret Correa

 

Kenapa Secret Correa Mendapat Permintaan Tinggi

Losyen ini menggunakan kolagen bungan matahari yang kaya dengan vitamin E, Guarano, Hedera Helix dan inovasi teknologi Korea. Losyen ini juga mempunyai banyak fungsi untuk tubuh badan. Antaranya membantu mengurangkan lemak di badan, mencantikkan dan menegangkan kulit, mengawal selera makan, melegakan batuk dan sesak nafas, melegakan kegatalan ekzema, melegakan sengal badan dan sakit kepala serta sesuai untuk warga tua yang mempunyai masalah sakit sendi dan kulit.


Untuk maklumat lanjut mengenai 2 produk kegemaran aku ini, anda boleh layari ;-

Post a Comment

12 Comments

  1. Bagus ye kopi ni, part menurunkn berat badan tu CN suka 😜

    ReplyDelete
  2. alamak dua ni mcm best jer nak try..igtkan bulan posa ni berat turun lagi mencanak..oklah nak try lah minum coffee ni dengan sapu lotion tu harap2 sempatlah pakai kebaya raya hihi

    ReplyDelete
  3. oo ada garnicia patutlah boleh lansing. bae lebih suka minum kopi camni, kurus cara paling mudah

    ReplyDelete
  4. Sis pun suka kopi ni, dah 2 kali repeat order, mmg terbaik

    ReplyDelete
  5. Saya pun tak suka sangat kopi yang rasa kuat tu. But this one since sis dah cakap rasa mild, nanti kalau nampak boleh la try.

    ReplyDelete
  6. Rawlins pun consume Secret Correa and I am liking it. Memang lancar perjalanan pagi membuang hahaha

    ReplyDelete
  7. Bagusnya siap ada lotion untuk flabby skin.. ni raya pakai kebaya la ek, nak juga laa cuba kopi tu, sebab i kan coffee lover...

    ReplyDelete
  8. Kopi ni mmg bagus utk Austen penghadaman. Dan Bantu utk Kurus juga. Krim dia mmg best

    ReplyDelete
  9. oh the secret coffee sounds nice to drink la. gonna buy and try it later coz I love coffee

    ReplyDelete
  10. Saya suka kopi. Kalai yang dapat turunkan berat lagi bagusss. Detox sekali kan. Hehehe. Kak losyen sejuk tu best giler. Saya dah guna!

    ReplyDelete
  11. Macam best pulak secret coffee tu. Dari minum coffee biasa better minum yang ni sebab banyak khasiat. Nanti nak try order

    ReplyDelete
  12. Sebagai peminat kopi memang pantang sungguh tengok orang tunjuk kopi dan kata best.Perasaan nak cuba tu dah mulalah datang . Tapi kopi ni bukan setakat best jer tapi boleh lawaskan perut gitu. Terbaiklahh , nanti boleh ushar website diorang.

    ReplyDelete