Pencuci Lantai Kleenso 9 Dalam 1 Bantu Lindungi Yang Tersayang Di Musim Pandemik

Tidak dinafikan di musim pandemik Covid-19 yang semakin membimbangkan dengan peningkatan angka kes saban hari serta berita varian baharu Covid-19 yang mula tersebar dilebih 50 buah negara, buatkan kita memerlukan penjagaan yang lebih lagi.

Bukan hanya setakat memakai pelitup muka, tidak bersentuhan dan kerap mencuci tangan, penjagaan kebersihan di sekeliling rumah juga sangat penting. Keadaaan sekeliling yang bersih bukan sahaja menjamin kesejahteraan malah segala bakteria dan binatang perosak seperti tikus, nyamuk dan lipas juga akan menjauh.




Pencuci Lantai Kleenso 9 Dalam 1 Bantu Lindungi Yang Tersayang Di Musim Pandemik


Bagi aku sendiri, aku lebih memilih untuk sering mencuci persekitaran rumah terutama lantai. Disebabkan itu aku memilih pencuci lantai Kleenso 9-in-1 Anti Bacterial Tea Tree Oil. Apakah yang dimaksudkan dengan 9 dalam 1? Ini kerana pencuci lantai Kleenso 9-in-1 Anti Bacterial Tea Tree Oil mempunyai 9 fungsi utama iaitu ;

  1. Anti-Bakteria (pati minyak Tea Tree) mengurangkan serangga.
  2. pH sederhana yang selamat untuk kulit
  3. Membersih dan mengilatkan lantai
  4. Menanggalkan kotoran dengan pantas
  5. Tidak melekit
  6. Mesra alam
  7. Mengandungi pelembap bagi melindungi kulit
  8. Anti-Statik
  9. Mengandungi haruman bunga semulajadi
Secara jujur aku memang pengguna setia produk Kleenso. Bukan hanya pencuci lantai malah pembasmi kuman pun aku guna dari jenama yang sama https://www.bebelancikmin.com/2020/04/pentingnya-pembasmi-kuman-di-zaman.html

Sejak menggunakan pencuci lantai Kleenso 9-in-1 Anti Bacterial Tea Tree Oil memang jarang makhluk perosak seperti semut, cicak dan lipas ada di rumah ni. Tambahan pula pencuci lantai Kleenso 9-in-1 Anti Bacterial Tea Tree Oil bukan hanya boleh digunakan untuk mencuci lantai malah ia juga boleh digunakan untuk mencuci dapur, bilik air, kereta ataupun bilah-bilah kipas. Pendek kata walaupun namanya pencuci lantai tapi pencuci lantai Kleenso 9-in-1 Anti Bacterial Tea Tree Oil memang boleh digunakan untuk mencuci pelbagai tempat. Jimatkan?!



Bagaimana Cara Penggunaannya?


Cara penggunaannya pula sangat mudah. Hanya campurkan 1 penutup pencuci lantai Kleenso 9-in-1 Anti Bacterial Tea Tree Oil kepada 1/2 baldi air (lebih kurang 8 liter) dan anda boleh mula mencuci tanpa membilas. 

Malah pencuci lantai Kleenso 9-in-1 Anti Bacterial Tea Tree Oil boleh digunakan disemua permukaan seperti marble, terrazzo, parquet dan lantai seramik.




Jika anda berminat untuk mengetahui dengan lebih lanjut kebaikan pencuci lantai Kleenso 9-in-1 Anti Bacterial Tea Tree Oil  ini, anda boleh rujuk ke ;



Post a Comment

18 Comments

  1. Thanks for sharing this Kleenso floor cleaner. Good to know that it repels insects and is anti-bacteria as well.

    ReplyDelete
  2. Utamakan kebersihan, terutama rumah. Bagus betul pencuci lantai kleenso ini sampai semut, cicak dan lipas pun berkurangan.

    ReplyDelete
  3. musim covid ni sesuai sangat la beli kleenso ni. ada anti bakteria. bestt

    ReplyDelete
  4. Kita cuma nak tahu ok ke kalau kena tapak kaki meow? Takut la kdg2 ada baki pencuci di lantai. Sis da stop pakai klorox sb bahaya utk meow.

    ReplyDelete
  5. Wah bagus gak ni ada 9 kelebihan. Yelah sekarang semua nak cari yang boleh antibacterial kan. Selamat untuk seluruh keluarga. Tq sharing kak.

    ReplyDelete
  6. Rawlins pun sama pengguna Kleenso. Rawlins guna untuk bersihkan permukaan di pejabat bila MCO 1.0 habis dan kena masuk pejabat.

    ReplyDelete
  7. memang suka sangat guna kleenso untuk proses mencuci. Mudah sangat kerja sebab tak payah nak sental beria.

    ReplyDelete
  8. saya pun antara pengguna produk kleenso ni. memang sangat bagus. nak mencuci pun jadi mudah :)

    ReplyDelete
  9. Selalu dengar brand ni. Agak menarik sbb formulasi lebih kepada pencegahan dan kebersihan

    ReplyDelete
  10. ohh pencuci lantai pulak ekk..sebelum ni saya memang guna produk surface cleaner kleenso ni..lepas ni boleh try yang ni pulak!

    ReplyDelete
  11. Boleh cuba ni, sebab Sis guna yang pembersih dapo tu haaa.. tapi produk dia bagus sebab boleh guna je untuk satu rumah kan..

    ReplyDelete
  12. This looks like such a beneficial and good product. it's hard to find one yg x mudah melekit. must try this soon!

    ReplyDelete
  13. Baca review orang pun cakap Kleenso ni boleh halau semut, lipas, dan cicak. Nak cuba la.

    ReplyDelete
  14. kalau hati yang hitam boleh hilangkan tak? atibehhh hahaah baguslah produk ni! macam nak beli letak dekat rumah, jahat je kite letak dalam air dia. tibeeee ahahaha

    ReplyDelete
  15. brand kleenso ni saya pernah guna serai wanginya saja.. untuk halau serangga di pasu tanaman.. berkesan tapi kena ulang selalu..

    ReplyDelete
  16. Kak pun guna kleenso mop lantai mmg bersih dan tak melekit bau pun wangi

    ReplyDelete
  17. ye kak min !!!!!!!! atie dah try kak.. wangi dan tiles pun memang bersih pada cucian pertama tu.. atie tak bilas beriya sebab produk Kleenso memang tak melekit.. hee~

    ReplyDelete
  18. Betul la kak Min... Time pandemic ni kita memang kena jaga betul2 kan kebersihan especially ruangan rumah kita... 👍 Kena try Kleenso ni laa..

    ReplyDelete