Jangan terlalu ikutkan perasaan

by - October 02, 2017

Sekarang Malaysia tengah demam drama Andainya Takdir. Secara jujur aku memang tak sempat nak follow cte tu sebab tuntutan keje. Tapi aku selalu tgk kat group wssap member2 aku komen pasal cte ni. So sekarang aku bukan nak ulas pasal drama ni tapi aku nak cte tentang realiti kehidupan. Yup..realiti kehidupan sebenarnya kadangkala lebih menakutkan.

Bercerita tentang panas baran, penderaan mental & fizikal..hurmm sebenarnya ramai sangat diluar sana yang menghadapi masalah ini tapi tak ramai yang berani tampil atas pelbagai alasan terutama bagi golongan isteri opkos la alasan terlalu sayangkan suami..harapkan suami berubah..bla..bla..bla..
hurmmmm..secara jujur kalo tanya pendapat aku..manusia tak akan begitu senang nak berubah. Janji memang senang diungkap..antaranya 'saya sumpah saya akan berubah'..'saya janji saya akan berubah asalkan awak tak tinggal saya'..tapi...percaya la cakap aku..dalam 1000 orang yang buat janji macam tu 1% pun susah nak jumpe yang berpegang pada janji. Aku cakap tentang fakta..manusia sebenarnya memang tak akan berubah untuk orang lain, manusia akan istiqomah berubah kalau diri sendiri nak berubah.

Terkadang kita sendiri tak sedar tentang penderaan yang kita alami. Ramai yang masih tak ambil kisah tentang penderaan emosi. Tolonglah bangun..sebenarnya kata2 makian yang dihamburkan oleh pasangan adalah penderaan emosi, kata-kata merendah-rendahkan pasangan itu pun salah satu penderaan emosi. Percayalah cakap aku, kalau korang berkahwin dalam 1 tempoh yang lama..contohnya 5 tahun la. Suami korang hari2 kejenya maki orang

You May Also Like

2 comments

  1. Baru perasan template kak min dah lain.. <-- komen out of topic.

    ReplyDelete