Issei Sagawa - Pembunuh Karnibal yang Masih Bebas di Jepun

by - September 14, 2017

Issei Sagawa telah dilahirkan pada 26 Apr 1949 (kini berusia 68 tahun) di Kobe Tokyo. Dilahirkan sebagai bayi tidak cukup bulan dan mempunyai badan yang kecil. Issei Sagawa bertuah kerana lahir dalam keluarga yang kaya dan Issei Sagawa adalah seorang yang cerdik. Pada tahun 1977 pada umur 27 tahun dia telah berpindah ke Perancis untuk menyambung PhD di Sorbonne, Paris. Menurut Issei Sagawa ketika di Paris hampir setiap malam dia membawa pulang pelacur dan cuba untuk menembak mereka dan teringin memakan daging mereka tetapi atas beberapa sebab dia gagal berbuat demikian..ngerikan?


Pada 11 June 1981 dia merealisasikan keingin jahat untuk membunuh dengan mengundang rakan sekelasnya seorang perempuan belanda yang cantik bernama Renee Hartevelt ke rumahnya dengan alasan untuk membantunya menterjemah sajak. Renee menerima undangan tersebut. Ketika Renee sedang membaca sajak, Issei Sagawa telah menembaknya di leher yang mengakibatkan Renee mati serta merta. Issei Sagawa kemudiannya telah merogol mayat Renee dan kemudian memakan dagingnya. Issei Sagawa sempat keluar untuk membeli sebilah pisau bagi tujuan mengerat mayat mangsa. Selama 2 hari syaitan bertopengkan manusia ini melapah dan memakan daging Renee serta menyimpan ke dalam peti sejuk. Ketika cuba membuang 'lebihan daging' Renee selepas puas memakannya ke Tasik Bois de Boulogne, Issei Sagawa telah ditangkap polis selepas perbuatan mencurigakan membawa 2 beg telah disedari oleh seorang lelaki yang sedang berjogging yang kemudiannya menghubungi pihak polis. Beg yang dibawa oleh Issei Sagawa dibuka dan didapati ada mayat yang telah dikerat-kerat didalamnya. Berikutan itu Issei Sagawa telah dipenjarakan namun kemudiannya kerajaan Perancis telah membebaskan dan menghantar Issei Sagawa pulang ke Jepun setelah hakim, Jean-Louise-Bruguiere mendapati dia tidak waras dan tidak layak untuk dibicarakan.

Ketika di Jepun, bapanya yang kaya telah mengupah peguam yang handal dan berjaya membuktikan sekali lagi bahawa Issei Sagawa tidak waras. Dia kemudiannya dibiarkan hidup bebas hingga ke hari ini. Haishh..ngerikan? yang paling ngeri ialah selepas itu dia mula menjadi famous dan antara celebrity yang sering di undang ke rancangan-rancangan tv. Pada aku itu satu tindakan bodoh masyarakat jepun.  Ketika diwawancara dalam sebuah rancangan, Issei Sagawa telah ditanya tentang keinginan seksual dan keinginan memakan daging manusia dia menjawab bahawa dia sekarang berkeinginan untuk mati dibunuh secara kejam oleh wanita cantik.....hurm..belum baik gilanya lagi si Issei Sagawa ni rupanya. Hahaha..jadi kalau korang gi Tokyo, terjumpa orang tua pendek berumur 68 tahun yang bernama Issei Sagawa baik korang lari jauh-jauh. Tapi kalau akau..aku akan interview dia dulu hahaha pastu baru lari. Interview kat tempat terbuka la..takut..

Renee (kiri) & Sagawa (kanan)

Laporan tentang kejadian kejam itu di dada akhbar Perancis

Si gila yang masih kekal bebas hingga kini


You May Also Like

7 comments

  1. hahhaha xmau interview la...lari terusss..bahaya hahahha

    ReplyDelete
  2. dok baca lagi sekali, compare gambar yg sis pm ni,, adoiiii geram plak tengok si tua ni..

    ReplyDelete
  3. Senang je kan boleh terlepas. Tak terbela nasib mangsa.

    ReplyDelete
  4. mcm2 pesen orang laaa...... panjang pulak umor dia yer

    ReplyDelete
  5. Dah tak waras masukkan la hospital giler,haihhhh kalau dia buat lg kannn bahaya apaaaa la.

    ReplyDelete