Nostalgia Sungkei Di Desa: Air Tangan Ibu di Santapan Ummis Hijau Kasturi Harga Bufet Ramadan Bawah RM100

Pengenalan


Restoran dan syarikat katering tempatan, Santapan Ummis Hijau Kasturi, dengan penuh bangga mengumumkan pelancaran gabungan sajian desa dua negara untuk Ramadan 2024. Bertemakan "Sungkei Di Desa: Air Tangan Ibu", sajian istimewa ini menawarkan lebih daripada 45 jenis makanan Malaysia dan Brunei untuk dinikmati sepanjang bulan Ramadan.

Nostalgia Sungkei Di Desa: Air Tangan Ibu di Santapan Ummis Hijau Kasturi Harga Bufet Ramadan Bawah RM100


Pemilik restoran, Chef Haji Fauzi dan Chef Hajah Norziah, yang juga merupakan pasangan suami isteri, memilih tema ini berdasarkan sambutan hangat sajian desa sebelum ini. Dengan pengalaman mereka sebagai chef peribadi di Istana Nurul Iman, menu Ramadan kali ini akan menggabungkan sajian asal dari Bandar Seri Begawan, Brunei. Antara hidangan yang ditawarkan termasuk aneka masak lemak, sambal-sambal istimewa, dan kuih tradisional seperti Punten dengan Sambal Hijau Ikan Bilis.


Lebih menarik, konsep gerai kali ini akan memperkenalkan pelbagai gorengan dan lokcing sate ikan asli Kelantan. Untuk keselesaan pengunjung, surau tersedia di dalam restoran serta ruangan parkir yang luas di tingkat bawah premis. Kelengkapan set audio turut disertakan untuk penganjuran sebarang majlis.


Butiran Harga dan Tempahan

Promosi 'early bird' ditawarkan dengan harga RM 50.00 nett untuk dewasa sehingga 12 Mac 2024. Harga normal adalah RM 59.90 nett untuk dewasa dan RM 25.00 nett untuk kanak-kanak berumur 12 tahun ke bawah serta warga emas berumur 60 tahun ke atas. Kanak-kanak berumur 3 tahun ke bawah adalah percuma.

Selain itu, pelbagai jenis sambal juga boleh dibeli di Santapan Ummis Hijau Kasturi dengan harga bermula dari RM19.90 bagi 500gm. 

Untuk tempahan Ramadan atau sebarang pertanyaan, hubungi talian 03-40324383 (pejabat), 017-6534133 (operasi), atau 011-23058511 (pengeluaran/production).


Kesimpulan

Dengan hidangan istimewa dari Malaysia dan Brunei, Santapan Ummis Hijau Kasturi menawarkan pengalaman berbuka puasa yang menyentuh hati dan menggamit memori. Jom sertai Santapan Ummis Hijau Kasturi untuk menikmati hidangan tradisional yang lazat dan menyegarkan nostalgia kampung. 


Mengenai Ummis Hijau Kasturi

Restoran ini diasaskan oleh Chef Haji Fauzi dan Chef Hajah Norziah, yang memiliki lebih dari 30 tahun pengalaman dalam bidang kulinari. Dengan rekod perkhidmatan yang kukuh, Ummis Hijau Kasturi sering menjadi pilihan katering untuk syarikat penyiaran terkenal dan telah menaja sajian hidangan konsert beberapa artis terkenal.

Post a Comment

0 Comments