RETRO RAMADAN RAYA RECONNECT DI HOTEL SHERATON IMPERIAL KUALA LUMPUR

Pengenalan

Hotel Sheraton Imperial Kuala Lumpur telah mengumumkan pelancaran acara "Retro Ramadan Raya Reconnect" yang bertujuan untuk menghidupkan semula nostalgia perayaan Ramadan dan Hari Raya melalui pengalaman makanan dan aktiviti yang bersempena. Acara ini terinspirasi oleh tradisi dan kenangan manis dari zaman dahulu, dan akan menawarkan tetamu pelbagai hidangan tradisional serta keseronokan perayaan retro.

Kami sangat gembira dapat membawa tetamu kami untuk merasai kembali keindahan Ramadan dan Hari Raya yang lalu melalui kempen retro yang penuh kasih ini,

kata Paul Gill, Pengurus Besar Hotel Sheraton Imperial Kuala Lumpur. 

Dengan hidangan tradisional yang disediakan dengan penuh kasih oleh juru masak berpengalaman dan hiasan retro yang menggamit kenangan indah, kami berharap dapat menyatukan tetamu dengan kegembiraan sederhana dan warisan yang kaya dari perayaan ini.

RETRO RAMADAN RAYA RECONNECT DI HOTEL SHERATON IMPERIAL KUALA LUMPUR


Bufet Ramadan Nostalgia Retro di Essence dari 13 Mac hingga 9 April 2024

Pada bulan Ramadan ini, tetamu dijemput untuk menikmati perjalanan mengasyikkan ke masa lalu dengan Bufet Ramadan Nostalgia Retro di Hotel Sheraton Imperial Kuala Lumpur. Menampilkan pelbagai hidangan tradisional dan kegemaran masa kanak-kanak dari seluruh Malaysia, juru masak hotel ini telah bersungguh-sungguh menyusun menu yang menggamit rasa, aroma, dan kehangatan perayaan zaman dahulu. Dalam hidangan istimewa ini, tetamu akan dapat menikmati Clay Pot Asam Pedas yang lazat, menampilkan pelbagai hidangan laut termasuk Telur Ikan Mayong. Selain itu, terdapat juga Kawah Berapi Corner yang menarik perhatian dengan hidangan seperti Gulai Kawah Ayam Kampung Umbut Pisang, Gulai Kawah Daging Tetel, dan Gulai Kawah Rusuk Kambing. Hidangan-hidangan ini, bersama dengan hidangan nostalgia lainnya, menjanjikan pengalaman berbuka puasa yang tak terlupakan yang menyelami esensi perayaan dan tradisi kuliner Malaysia yang autentik.


RETRO RAMADAN RAYA RECONNECT DI HOTEL SHERATON IMPERIAL KUALA LUMPUR

Tak ketinggalan dalam kepelbagaian hidangan adalah Loh Bak Goreng yang memikat, Char Kway Teow yang harum, dan Chinese Scramble Egg with Oyster Meat yang mewah. Tetamu juga dapat menikmati aroma harum dari Roasted Whole Lamb Leg Western Marinated dan Roasted Whole Beef Leg Percik Marinated, serta Sup Power Meletop Pak Halim yang menghibur. Selain itu, tetamu dapat menjelajahi cita rasa unik dari Sabut Kelapa Salai, yang menampilkan itik, ayam, daging tenderloin, dan ikan keli asap yang dipadukan dengan pelbagai sos. Kesemua hidangan ini menggabungkan kekayaan daging asap dengan bahan-bahan tradisional, mencipta pengalaman gastronomi yang unik dan memikat. Menyempurnakan pengalaman ini adalah hidangan Rebusan Moyang/Silam yang meliputi Ubi Keledek Rebus, Pisang Rebus, Kelapa Parut, dan Sambal Ikan Bilis.

RETRO RAMADAN RAYA RECONNECT DI HOTEL SHERATON IMPERIAL KUALA LUMPUR

RETRO RAMADAN RAYA RECONNECT DI HOTEL SHERATON IMPERIAL KUALA LUMPUR

Saat berkumpul dengan keluarga dan sahabat di musim istimewa ini, tetamu dijemput untuk merasai Bufet Makan Malam Nostalgia Retro Ramadan di Hotel Sheraton Imperial Kuala Lumpur, yang menjanjikan pengalaman bersantap yang tak terlupakan yang menghubungkan masa lalu dan masa kini.


Harga dan Butiran Penting

  • Bufet Ramadan Nostalgia Retro
    • Tarikh: 13 - 17 Mac 2024 
    • Harga: MYR 198nett (Dewasa) | MYR 99nett (Kanak-kanak 6 - 12 tahun)
    • Tarikh: 18 Mac - 2 April 2024
    • Harga: MYR 228nett (Dewasa) | MYR 114 (kanak-kanak 6 - 12 tahun)
    • Tarikh: 3 Apr - 9 Apr 2024
    • Harga: MYR 198nett (Dewasa) | MYR 99nett (Kanak-kanak 6 - 12 tahun)

(Promosi Early Bird: MYR 158nett per voucher dari 1 - 29 Februari 2024)

  • Perjumpaan Retro di Sheraton Imperial
    • Tarikh:
      • Iftar Ramadan D' Sheraton Imperial: 12 Mac - 9 April 2024
      • Open House D' Sheraton Imperial: 10 April - 9 Mei 2024
    • Pilihan Menu: RM 158 per orang | RM 168 per orang
  • Festive Staycation di Sheraton Imperial
    • Retro Ramadan D' Sheraton Imperial: Bilik tamu dengan sarapan/bufet sarapan dan bufet makan malam perayaan, harga bermula dari MYR 520++ sebilik sehari
    • Penginapan Retro Raya: Bilik tamu dengan bufet sarapan dan teh petang perayaan (satu set untuk dua orang berkongsi), harga bermula dari MYR 505++ sebilik sehari

(Tawaran: Tersedia dari 13 Mac hingga 9 April 2024)


Maklumat Tempahan

Untuk tempahan atau maklumat lanjut, sila hubungi Hotel Sheraton Imperial Kuala Lumpur di +603 2717 9900 atau melalui emel res kulsi@sheraton.com (penginapan), +603 2717 9933 atau +6012 337 9980 (santapan), dan sales kulsi@sheraton.com (acara). Untuk maklumat lanjut mengenai Hotel Sheraton Imperial Kuala Lumpur, layari laman web www.sheratonimperialkualalumpur.com dan ikuti mereka di Facebook dan Instagram @sheratonimperialkl.

Top of Form

 

Post a Comment

0 Comments