Harga dan Menu Nostalgia Rasa Renaissance Iftar Buffet di Renaissance Johor Bahru

Pengenalan 

Dalam semangat berkongsi  di bulan suci Ramadan, Café BLD di Renaissance Johor Bahru Hotel dengan penuh sukacita mengundang semua pengunjung untuk menikmati pelbagai pengalaman kuliner yang unik melalui "Nostalgia Rasa Renaissance Iftar Buffet", berlangsung dari 12 Mac hingga 10 April 2024.


Nostalgia Rasa Renaissance Iftar Buffet di Renaissance Johor Bahru


Pasukan kuliner di Café BLD telah dengan teliti menyusun menu luas yang terdiri daripada hidangan warisan tempatan yang eksklusif untuk menyajikan pengalaman bufet Iftar yang penuh keceriaan. Dengan penekanan pada hidangan tradisional yang lazat dan bermakna, para tamu dijanjikan satu pengalaman kuliner yang istimewa di tengah-tengah bulan yang penuh berkat ini.

Berkesempatan untuk merasai sendiri airtangan barisan Chef Renaissance Johor Bahru baru-baru ini, ternyata perjalanan 4 jam dari Kuala Lumpur ke Johor Bahru sangat berbaloi. Semua hidangan yang disediakan memang sangat enak dan lazat.

Mencuba hampir keseluruhan menu yang ada, aku sangat berpuas hati dengan segala hidangan yang aku jamah. 


Hidangan Klasik yang Menggoda

  • Varian Hidangan Terpilih: Diantaranya adalah Signature BLD Satay, Gulai Kawah Tandatangan, dan Rendang Daging Cili Api, yang menjanjikan cita rasa yang autentik dan memuaskan.

  • Stesen Masakan Langsung: Dengan adanya stesen masakan langsung yang interaktif, para tamu dapat menyaksikan penyediaan hidangan secara langsung, menambahkan keunikan kepada pengalaman makan mereka.

  • Pencuci Mulut yang Mengasyikkan: Jangan lepaskan peluang untuk menikmati pencuci mulut seperti Assorted Malay Kuih, Serawa Durian, dan Bubur Cha Cha yang pasti memuaskan tekak. Bagi peminat durian khususnya, Serawa Durian di sini sangat-sangat menepati citarasa. Jika berpeluang untuk berbuka puasa di sini nanti, pasti anda mengambil serawa durian sebagai pencuci mulut wajib.



Kolaborasi Bersama Selebriti Tempatan

Untuk menambah lagi keseronokan, Renaissance Johor Bahru Hotel akan berkolaborasi dengan selebriti tempatan dan pengaruh makanan, Sheila Rusly. Beliau akan membuat penampilan istimewa pada minggu pertama dan ketiga Ramadan (Jumaat & Sabtu), memberikan sentuhan istimewa kepada acara tersebut dengan berkongsi kenangan dan cerita menyentuh mengenai hidangan tradisional yang disediakan dengan penuh kasih.


Butiran Harga

  • Dewasa: RM198 nett seorang
  • Kanak-kanak (6-12 tahun): RM99 nett seorang
  • Kanak-kanak (Bawah 6 tahun): Percuma


Promosi Awal (Early Bird)

Bagi yang ingin menikmati promosi awal, voucher khas boleh dibeli dari SEKARANG hingga 10 Mac 2024.


Harga dan Menu Nostalgia Rasa Renaissance Iftar Buffet di Renaissance Johor Bahru

Bagi mereka yang merancang untuk berbuka puasa secara 'private' pula, Renaissance Johor Bahru menawarkan 2 seleksi banquet menu bermula RM108 nett seorang. Untuk membuat sebarang tempahan sila hubungi :

rosliza.lazim@renaissancehotels.com

evelyn.soh@renaissancehotels.com


Penutup

Dengan hidangan yang memukau dan suasana yang mempesonakan, "Nostalgia Rasa Renaissance Iftar Buffet" di Café BLD, Renaissance Johor Bahru Hotel menawarkan lebih daripada sekadar santapan. Ia adalah peluang untuk berkongsi kegembiraan dan kebersamaan dengan keluarga dan sahabat-sahabat tercinta, sambil merasai kelazatan hidangan klasik yang penuh dengan kenangan nostalgia. 

Jangan lepaskan peluang ini untuk mewujudkan kenangan yang abadi dalam bulan Ramadan ini. Hubungi Renaissance Johor Bahru hari ini untuk membuat tempahan anda dan sertailah kami dalam menyambut keberkatan Ramadan dengan keceriaan yang tiada tandingan!

@bebelancikminfoodhunter Kalau korang ada plan nak ke JB bulan ramadan nanti, singgah la berbuka puasa di Renaissance Johor Bahru Hotel . Kat sini makanan memang sedap. Sedangkan hari-hari biasa pun bfast, hi,tea, dinner pun memang sedap apatah lagi untuk hidangan berbuka puasa..memang sedap dan meriah. Yang ni memang review jujur..bukan review nak amik hati atau jaga hati..yang betul-betul sedap camni memang kena share. Aku dh bbrp tahun jugak ulang alik JB mesti stay kat sini sebab berbaloi stay sini, bilik selesa dan makanan memang sedap2. Harap Renaissance Johor Bahru kekalkan kualiti rasa ni sampai bila-bila 🥰 Butiran Harga ; ✅ Dewasa : RM198 nett ✅ Kanak-kanak (6-12 thn) : RM99 nett ✅ Kanak-kanak (bawah 6 thn) : FREE #bebelancikmin #bebelancikmintravel #bebelancikminfoodhunter #bufetramadan2024 #renaissancejb #renaissancejohorbahru #nostalgiarasarenaissance #IftarBuffet #buffetramadan #kongsibersama #kongsiselera ♬ Ramadan - Jannat

Post a Comment

0 Comments