ecSo M Keluaran ecKare Malaysia Bantu Tingkatkan Metabolisme Dalam Badan

Mempunyai bentuk badan yang langsing adalah impian setiap wanita. Namun untuk mengekalkan berat badan agar kelihatan langsing bukanlah mudah, kadangkala seiring dengan peningkatan usia berat badan juga akan meningkat.




Kita sentiasa menyalahkan ‘metabolisme rendah’ atas ketidakupayaan kita mengawal berat badan kita. Tetapi apakah metabolisme sebenarnya? Dan, bolehkah kita melakukan sesuatu untuk mengubah kadar metabolisme kita?

 

Buat pengetahuan, metabolisme merujuk kepada semua proses kimia yang berlaku di dalam badan kita bagi mengekalkan kehidupan – proses yang membolehkan kita bernafas, mengepam darah, memastikan otak kita berfungsi dan mengekstrak tenaga daripada makanan kita. Kadar metabolisme asas kita merujuk kepada jumlah kalori yang badan kita gunakan setiap hari, semasa rehat hanya untuk melaksanakan fungsi organ-organ penting kita.

 


Kadar metabolisme berkaitan secara langsung dengan komposisi badan kita. Setiap paun lemak badan kita membakar hanya lebih kurang 2 kalori sehari. Tetapi bahagian badan kita yang selebihnya iaitu jisim badan tanpa lemak kita akan membakar lebih kurang 14 kalori setiap paun setiap hari. Sebahagian besar daripada jisim badan tanpa lemak kita terdiri daripada otot-otot, jadi salah satu daripada perkara terbaik yang kita boleh lakukan ialah meningkatkan kadar metabolisme kita adalah melalui pembina otot-otot melalui latihan kekuatan. 

 

ecSo M Keluaran ecKare Malaysia Bantu Tingkatkan Metabolisme Dalam Badan

 

Salah satu caranya paling selamat untuk meningkatkan metabolisme dalam badan adalah dengan mengambil produk kesihatan ecKare Malaysia iaitu ecSo M. Ia mengandungi patented Morosil™️ iaitu Moro Orange yang dapat mengaktifkan gen AcylCoA-Oxidase untuk meningkatkan metabolism pembakaran lemak. 

Moro Orange atau lebih dikenali sebagai Oren Darah Moro ialah jenis sitrus yang berpigmen paling tinggi. Ia berasal dari Sicily, Itali dan kaya dengan antioksidan. Penyelidikan telah membuktikan bahawa Ekstrak Oren Darah Moro menurunkan berat badan dan BMI (Indeks Jisim Tubuh), mengurangkan ukur lilit pinggang dan pinggul serta menambah baik komposisi badan


Kebaikan amalkan produk ini ialah meningkatkan metabolisme, membakar lemak, kolesterol, menurunkan berat badan, saiz badan semakin kecil terutama di pinggang dan sebagainya. 


Pengambilan Yang Mudah

Oleh kerana ecSo M ini telah didatangkan dalam bentuk cecair yang dipekkan mennjadi sachet, jadi ianya sangat mudah untuk diconsume. Hanya perlu koyakkan 1 sachet dan terus diminum begitu sahaja. 



Dengan pengambilan 1 sachet sehari selepas makan Insyallah akan menaikkan metabolisma badan, namun begitu untuk mendapatkan berat badan yang ideal sudah pastilah harus menjaga pemakanan dan melakukan senaman sekurang-kurangnya 3 kali seminggu.


Anda dinasihatkan untuk tidak bergantung sepenuhnya pada ecSo M tanpa menjaga pemakanan dan tidak melakukan senaman kerana ecSo M hanyalah supplement untuk meningkatkan metabolisme badan.

Bagi yang berminat untuk meningkatkan metabolisme badan, anda bolehlah mendapatkan produk ecSo M ini di melalui pautan berikut :



Post a Comment

14 Comments

  1. Alang² nk usaha kurus ni. Bole la cuba ni plak. Huhuuu..penat la gemok..baju tk muattt😭

    ReplyDelete
  2. Boleh ni cuba, senang, picit terus makan, senang bawa ke mana-mana

    ReplyDelete
  3. Menarik la! Tgh mencari cari jgak product utk support misi kurus kite nk. Nak try laa nanti

    ReplyDelete
  4. Menarik ni.. boleh cuba mn tau boleh mudah turun berat bdn

    ReplyDelete
  5. Bagus ada produk yang bantu tingkatkan metabolisme. Barulah sihat. Kannn

    ReplyDelete
  6. Bagus ada supplement utk tingkatkan metabolisme ni. Makin tua makin rendah metabolisme kita kan

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  8. Tu la kan kak min. Dah makin berusia ni metabolism makin menurun. Tu yang berat susah nak turun.

    ReplyDelete
  9. Nell pun boleh consider yang ni ye? 👍🏻 nak dapatkan ideal weight la for 2024 ni

    ReplyDelete