BoomChaz Xtive On The Go Mencari 1,000 Wanita Bertuah Untuk Bantu Jana Pendapatan Empat Angka Sebulan

Pernah tak anda mendengar tentang kombucha? Buat pengetahuan teh kombucha adalah minuman hasil penapaian larutan teh dengan gula yang kemudiannya ditambahkan lagi dengan kehadiran beberapa jenis mikrob iaitu bakteria Acetobacter xylinum dan ragi, Saccharomyces cerevisiae, Zygosaccharomyces bailii, dan Candida sp.





Hasil daripada proses penapaian tersebut, teh yang dihasilkan ini mengandungi beberapa zat seperti asid asetat, folat, asid amino penting, vitamin B, vitamin C dan juga alkohol.



Ramai juga yang menyebut teh kombucha ini sebagai teh cendawan kerana kulat atau cendawan di dalamnya dibiarkan tumbuh terlebih dahulu dalam proses penghasilannya.



Proses Membuat Teh Kombucha




Waktu yang diperlukan bagi menapai teh ini adalah sekitar 8 hingga 12 hari pada suhu antara 18 hingga 2 darjah Celcius. Jika suhu persekitaran semakin tinggi, maka proses penapaian akan menjadi lebih pantas.



Tempoh penapaian akan mempengaruhi kualiti, kandungan dan rasa teh yang dihasilkan. Setiap 400 ml teh kombucha pula mengandungi jumlah tenaga sebanyak 60 kalori.




Ada pelbagai pendapat menyatakan teh kombuchaini mempunyai pelbagai manfaat.



Antara khasiat kombucha – untuk kebaikan pencernaan tubuh, merendahkan risiko aterosklerosis selain membantu mengeluarkan racun daripada tubuh. Sebahagian besar khasiat kombucha yang dinyatakan ini adalah hasil daripada kajian yang telah dilakukan kepada haiwan.





Hasil kajian tersebut turut memperlihatkan teh ini mempunyai pelbagai khasiat lain seperti ;

· antioksidan

· antibakteria

· memperbaiki mikroflora usus

· meningkatkan ketahanan tubuh

· menurunkan tekanan darah.



Beberapa kumpulan yang meminum teh cendawan Mekah secara kerap mengakui minuman ini mempunyai beberapa kesan baik terhadap kesihatan tubuh.



Antara khasiat yang diperkatakan adalah;

· dapat meningkatkan sistem pertahanan tubuh,

· mencegah kanser

· meningkatkan fungsi sistem pencernaan dan juga hati.



Teh kombucha ini juga mempunyai kandungan bakteria probiotik yang merupakan sejenis bakteria baik yang berperanan meningkatkan pertahanan tubuh.



BoomChaz Xtive On The Go  Mencari 1,000 Wanita Bertuah Untuk Bantu Jana Pendapatan Empat Angka Sebulan



BoomChaz Xtive On The Go, Kombucha Dalam Bentuk Sachet


Memahami betapa pentingnya khasiat kombucha untuk kesihatan, Citra Kesom Sdn.Bhd kini telah memperkenalkan BoomChaz Xtive On The Go iaitu kombucha dalam bentuk sachet. Menariknya, BoomChaz Xtive On The Go telah didatangkan dalam bentuk serbuk yang kemudiannya dipekkan dalam bentuk sachet.



BoomChaz Xtive On The Go  Mencari 1,000 Wanita Bertuah Untuk Bantu Jana Pendapatan Empat Angka Sebulan



Walaupun berbeza bentuk, kebaikannya kekal sama. BoomChaz Xtive On The Go memiliki 20 bilion colony-forming unit (CFU) probiotik dalam setiap sachet dilengkapi dengan kebaikan lemon dan kurkumin merangkumi vitamin C dan vitamin B kompleks. Bukan senang nak sampai ke tahap ini. Telah banyak penyelidikan yang dilakukan dengan agensi-agensi kerajaan untuk mencapai kestabilan optimum bagi penghasilan minuman kesihatan kombucha dalam bentuk serbuk ini. Semuanya untuk kemudahan anda dalam menikmati kebaikan kombucha.




Manfaat BoomChaz Xtive On The Go adalah ;



Mengandungi sumber probiotik yang baik untuk kesihatan usus kita
Minuman kombucha dapat membantu meningkatkan imuniti
Membantu minda untuk lebih fokus
Membanteras ‘bakteria jahat’ dalam sistem pencernaan tubuh manusia
Membantu meningkatkan mood
Membantu mendapatkan tidur yang lebih baik
Boleh dijadikan sebagai penggalak tenaga






BoomChaz Xtive On The Go Mencari 1,000 Wanita Bertuah Untuk Bantu Jana Pendapatan Empat Angka Sebulan





BoomChaz Xtive menekankan jihad sihat, jihad ekonomi dan jihad rezeki di dalam setiap produknya. Jihad sihat dijadikan fokus utama bagi membantu para pengguna untuk menerapkan gaya pemakanan secara sihat. Jihad rezeki dan jihad ekonomi pula merupakan misi untuk membantu golongan ibu tunggal dan B40 khususnya, dalam menaikkan taraf hidup mereka melalui penambahan rezeki dalam perkongsian minuman kesihatan tersebut.



Berbekalkan jihad ini, Puan Nadia menyeru 1,000 wanita dari golongan B40 dan ibu tunggal yang benar-benar memerlukan untuk disalurkan bantuan ilmu dan membuka peluang bagi mereka mencapai pendapatan bulanan empat angka dengan mendaftar sebagai ejen BoomChaz Xtive On The Go.


BoomChaz Xtive On The Go  Mencari 1,000 Wanita Bertuah Untuk Bantu Jana Pendapatan Empat Angka Sebulan


Salah satu kelebihan menyertai keluarga BoomChaz Xtive adalah para ejen tidak perlu memegang stok kerana semuanya diuruskan oleh pihak BoomChaz Xtive sendiri. Jadi, ianya boleh dilakukan sebagai sebuah aktiviti sampingan tanpa mengganggu tugas hakiki.



Apa yang menarik adalah setiap ejen akan diberikan slip gaji bulanan yang membolehkan mereka membuat pinjaman, pembelian atau apa jua transaksi yang memerlukan anda untuk mengemukakan slip gaji terlebih dahulu.



Dalam jihad ekonomi juga BoomChaz Xtive menekankan agar kesemua ejen sering berusaha bagi mengecapi ekonomi yang lebih balik. Semangat kerjasama diterapkan melalui sesi-sesi perkongsian untuk berjaya dalam bisnes dan tips-tips yang boleh digunapakai jika seseorang ejen itu tidak begitu biasa dengan teknik jualan. No woman gets left behind.


Layari https://1980boomchabrew.com/boomchaz-xtive/ atau hubungi 019-620 7769 untuk ketahui lebih lanjut.










Post a Comment

0 Comments