Resipi Berani MAGGI Musim Ke-2 Bakal Ke Udara Mulai Esok

Semalam aku sempat menghadiri majlis preview rancangan realiti Resipi Berani Maggi musim kedua yang bakal ditayangkan mulai esok di TV3. 



Menariknya, pada musim ini seramai 12 orang peserta akan berentap untuk memegang gelaran juara Resipi Berani Maggi Musim Ke-2. Juara bakal menerima modal benih sebanyak RM8,000 dan akan turut menjalani program bimbingan peribadi selama 8 minggu bersama ikon usahawan, Anne Idris, memfokuskan pada  peningkatan perniagaan makanan, mengurus kecekapan kos dan strategi penjenamaan. Pemenang tempat kedua dan ketiga pula masing-masing akan menerima modal benih sebanyak RM5,000


Pada musim terbaharu ini, Maggi masih mengekalkan Nana Mahazan sebagai hos dan tiga orang Mentor MAGGI iaitu Datin Paduka Eina Azman, Shiela Rusly dan Anne Idris. Ketiga-tiga mentor ini akan membimbing 12 orang peserta sepanjang siri realiti. Manakala terdapat 4 orang juri jemputan akan ditampilkan pada musim ini iaitu Stacy Anam, Betty Rahmad, Aisya J dan Chef Sherson Lian.



Rancangan Resipi Berani MAGGI Musim Ke-2 yang menjanjikan lebih banyak kejutan menarik ini akan memaparkan kecekalan dan perjalanan peserta dalam menempuh cabaran dan kriteria yang ditetapkan. Ini termasuk beberapa cabaran dalam bidang Pembangunan Peribadi, Kemahiran Berniaga dan Kemahiran Memasak. Antara cabaran utama yang dilalui peserta termasuk penyediaan hidangan istimewa masing-masing dan penciptaan semula masakan asli Malaysia dengan menggunakan ramuan yang unik! Selain cabaran kulinari, para peserta juga perlu memberi tumpuan kepada elemen seperti kemapanan makanan, daya maju perniagaan serta memanfaatkan penghasilan kandungan untuk platform media sosial.



Tahniah kepada semua 12 orang peserta daripada 2,000 penyertaan yang berjaya memasuki Resipi Berani Maggi Musim Ke-2 ini. Bukan calang-calang ye mereka kerana terpilih memasuki program realiti yang digemari ramai ini.


Ketika mengulas tentang Resipi Berani MAGGI Musim Ke-2, Geetha Balakrishna, Pegawai Eksekutif Perniagaan MAGGI, Nestlé (Malaysia) Berhad berkata, 

Kami teruja mempersembahkan musim kedua rancangan realiti ini untuk meningkatkan lagi kemahiran perniagaan dan memperkasakan lebih ramai wanita disamping menyediakan platform untuk mereka mencapai impian masing-masing. Saksikan bagaimana para peserta keluar dari zon selesa mereka, menempuh cabaran, membina keyakinan diri dan berkembang melalui bimbingan para Mentor MAGGI yang berpengalaman beserta barisan juri jemputan yang baharu!




Matlamat rancangan realiti MAGGI adalah untuk menampilkan perjalanan para peserta dalam memajukan perniagaan makanan mereka. Kami berharap rancangan ini dapat memberi inspirasi kepada para wanita untuk memulakan sesuatu yang baharu bagi membawa perubahan positif dan menaiktaraf kehidupan mereka. Kami telah menyaksikan perubahan ketara pada para pemenang musim pertama, dan bagaimana mereka mampu memberi inspirasi serta impak kepada kehidupan orang lain, 

kata Geetha ketika mengulas perjalanan para peserta.


Resipi Berani MAGGI merupakan kemuncak Program Mentor Wanita Cukup Berani MAGGI, yang bertujuan memberi inspirasi kepada lebih ramai wanita untuk keluar dari zon selesa dan merealisasikan semangat Tak Kenal, Tak Cinta. Program yang dianjurkan hasil kerjasama MAGGI dan Google Malaysia ini menampilkan siri Bengkel Online Wanita Cukup Berani MAGGI yang bertumpu kepada pembinaan keyakinan diri, peningkatan kemahiran perniagaan melalui kemahiran digital dan menambah baik kemahiran memasak. 12 orang peserta akhir Resipi Berani MAGGI telah dipilih daripada lebih 2,000 orang wanita yang menyertai siri bengkel peningkatan kemahiran pada tahun 2021.


Ketika mengulas penyertaan beliau dalam kempen Program Mentor Wanita Cukup Berani MAGGI sejak pelancarannya pada tahun 2020, Datin Paduka Eina Azman berkata,

Saya telah menyaksikan sendiri perubahan hidup serta kisah-kisah kejayaan menerusi Program Mentor Wanita Cukup Berani MAGGI dan saya turut berbesar hati menjadi Duta Jenama untuk MAGGI CukupRasa. Saya gembira kerana program ini telah menyokong ramai wanita terutamanya sepanjang pandemik ini, dan akan terus memainkan peranannya dalam memperkasakan lebih ramai wanita untuk menjadi seorang usahawan wanita yang berjaya menerusi bimbingan, panduan dan latihan kemahiran yang efektif.


12 peserta yang berjaya memasuki peringkat akhir rancangan Resipi Berani MAGGI Musim Ke-2 terdiri daripada para pemilik perniagaan makanan yang berpangkalan dari rumah - Anastasia Maigi (Sabah), Kalarani A/P Subramaniam (Putrajaya), Mellony Anak Stephen (Sarawak), Nazrina binti Zamani (Selangor), Noraslinda binti Rusli (Selangor), Norli binti Mohd Azmi (Selangor), Kentila A/P Veerayah (Selangor), Nur Syahidah Aimullah binti Abdul Rahim (Kedah), Nurul Syaza Shahirah binti A. Samsuddin (Melaka), Nurul Hajar Ismail (Johor), Rozana Sari binti Roslan (Pahang) dan Suzaimi binti Zahari (Terengganu).


Rancangan realiti Resipi Berani MAGGI®️ Musim Ke-2 akan disiarkan pada 4.30 petang setiap hari Jumaat di TV3 selama 6 minggu mulai 8 Julai, *dengan siaran ulangan* pada 11.30 pagi setiap hari Sabtu. Setiap episod juga boleh ditonton menerusi saluran YouTube MAGGI®️ (https://www.youtube.com/user/maggimalaysia/videos) dari 5.00 petang setiap hari Jumaat, *mulai 8 Julai*.


Untuk maklumat lebih lanjut mengenai Rancangan realiti Resipi Berani MAGGI®️ Musim Ke-2 boleh layari laman web https://www.maggi.my/

@bebelancikmin Sekitar Majlis Preview Rancangan realiti Resipi Berani MAGGI®️ Musim Ke-2 yg akan disiarkan pada 4.30 petang setiap hari Jumaat di TV3 selama 6 minggu mulai 8 Julai, *dengan siaran ulangan* pada 11.30 pagi setiap hari Sabtu. Setiap episod juga boleh ditonton menerusi saluran YouTube MAGGI®️ (https://www.youtube.com/user/maggimalaysia/videos) dari 5.00 petang setiap hari Jumaat, *mulai 8 Julai*. #wanitacukupberani #takkenaltakcinta #maggicukuprasa ♬ gang Maggi mane - ᴋᴏᴘɪㅤ×͜×

Post a Comment

1 Comments

  1. Macam manalag mereka buat cabaran memeasak ni yakk.. ada macam kita kat dapur tak.. mesti saing hebat ni semua..

    ReplyDelete