Bayar RM1 Untuk Naik Belon Udara Panas Dengan DuitNow

Semalam aku berpeluang untuk merasai sendiri pengalaman menaiki belon udara panas (hot air ballon) di Karnival Jom Heboh yang berlangsung bermula semalam, 25 June 2022 sehingga 26 June 2022. 


Bayar RM1 Untuk Naik Belon Udara Panas Dengan DuitNow


Menariknya, bayaran yang dikenakan untuk menaiki belon udara panas ini hanya RM1 dan perlu dibayar menggunakan QR kod. Dengan bayaran nominal RM1, yang perlu dibayar melalui DuitNow QR, pengunjung boleh merasai sendiri pengalaman  menaiki belon udara panas.


Ini adalah antara inisiatif DuitNow  untuk menunjukkan betapa mudahnya perkhidmatannya untuk transaksi kecil. Keserasian DuitNow QR membolehkan pengguna mengimbas dan membayar dengan mana-mana perbankan mudah alih atau e-dompet. Penjual dan pengguna boleh berurus niaga dengan mudah dengan satu kod QR DuitNow.


Bayar RM1 Untuk Naik Belon Udara Panas Dengan DuitNow



Khairuan Abd Rahman, Pengarah Pembayaran Runcit dan Perkhidmatan untuk PayNet, berkata

DuitNow sangat teruja untuk bekerjasama dengan Karnival Jom Heboh sebagai ‘Rakan Cashless Jom Heboh’. Kod QR merupakan penyumbang utama dalam memacu ekonomi tanpa tunai, didorong oleh penyerapan e-pembayaran dalam setiap lapisan masyarakat, terutamanya dalam kalangan segmen B40. DuitNow mengetuai pertuduhan mengenai perkara ini, dan dengan peruncitan e-dagang dan omnichannel menjadi lebih biasa, adalah penting untuk memastikan bahawa titik sentuh pedagang tertanam dalam kehidupan seharian kita.


Bagi mereka yang ingin merasai sendiri pengalaman menaiki belon udara panas dengan bayaran tanpa tunai RM1 sahaja, anda masih sempat untuk datang ke Karnival Jom Heboh yang berlangsung bermula 25 Jun 2022 sehingga 26 Jun 2022 bertempat di Anjung Floria, Putrajaya.


Bayar RM1 Untuk Naik Belon Udara Panas Dengan DuitNow


Terdapat 2 slot disediakan bagi mereka yang ingin merasai sendiri pengalaman menaiki belon udara panas ini iaitu ;


  • Slot Pagi : 8 pagi hingga 11 pagi
  • Slot Petang : 6 petang hingga 9 malam 

Anda dinasihatkan untuk datang lebih awal dan memakai kasut yang bertutup penuh serta memakai pakaian yang bersesuai. Aku nasihatkan bagi yang wanita sila memakai seluar kerana untuk naik belon udara panas ini anda diperlukan untuk sedikit melompat ketika naik dan turun dari belon udara panas.


Selain belon udara panas, terdapat pelbagai lagi aktiviti menarik yang menanti anda di sana.


Mengenai Payments Network Malaysia Sdn Bhd (PayNet)


PayNet ialah rangkaian pembayaran utama Malaysia dan infrastruktur pusat untuk pasaran kewangan. PayNet berinovasi, membina dan mengendalikan sistem pembayaran bertaraf dunia dan infrastruktur pasaran kewangan yang membolehkan fungsi dan pembangunan sistem kewangan Malaysia serta ekonomi secara keseluruhannya berfungsi dengan selamat, andal dan cekap. Bank Negara Malaysia (BNM) ialah pemegang saham tunggal terbesar PayNet, dengan sebelas Bank Malaysia sebagai pemegang saham bersama. Untuk maklumat lanjut, sila layari www.paynet.my.


@bebelancikmin Cpt serbu DuitNow Zone di Karnival Jom Heboh bertempat di Anjung Floria pada 25 & 26 June 2022 bermula 8 pagi #duitnow #hotairballon #jomheboh #karnivaljomheboh #fyp #putrajaya #bebelancikmin ♬ Habibi (Albanian Remix) - Ricky Rich & Dardan

Post a Comment

3 Comments

  1. Selamat datang ke Putrajaya. Best naik belon ni. Datang lah beramai-ramai. Macam-macam ada kat Putrajaya, the best tau.

    ReplyDelete
  2. Murahnya lahaii seringgit jerr... kalaulah dekat, dah ku pergi gak.. lama tak rasa suasana meriah Jom Heboh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau 10 kali, baru sepuluh ringgit kan. heheee..

      Delete