Cara dan Aturan Pemakaian Essential Oil Gary's Great Day Protocol

Cara dan Aturan Pemakaian Essential Oil Great Day Protocol

Apakah Itu Essentail Oil? Buat pengetahuan, Esential Oil adalah minyak pati aromatic yang diekstrak untuk mendapatkan minyaknya melalui proses penyulingan berwap (steam distillation) atau perahan sejuk (cold pressed).


Minyak pati aromatic ini asalnya dari tumbuhan semulajadi melalui pelbagai sumber mengikut jenisnya seperti bunga, daun, buah, akar dan getah pokok. Contohnya Lavender di ekstrak dari bunga Lavender dan minyak Lemon dari buah manakala minyak Frankincense dari resin atau getahnya. 


Minyak pati yang dihasilkan oleh Young Living bergred terapi (therapeutic grade), minyaknya tidak dicemari apa-apa unsur lain (unadulterated oils) dan mempunyai kuasa penyembuhan semulajadi (natural healing power) yang sangat memberangsangkan.




Cara dan Aturan Pemakaian Essential Oil Great Day Protocol


Salah satu kegunaan essential oil adalah untuk memperbaiki dalaman kita. Di Young Living, terdapat 1 set essential oil yang dinamakan Gary's Great Day Protocol. Jika anda seorang yang cepat panik, cepat marah, cepat menangis, tiada keyakinan diri, anxiety dan rasa serba tak kena dengan perasaan sendiri, amalkan Great Day Protocol ini selama 30 hari setiap pagi (sambil selawat dan berdoa ke pada Allah S.W.T supaya kita menjadi manusia yang lebih baik dari hari sebelumnya dan sentiasa menjadi baik buat selamanya).


Cara dan Aturan Pemakaian Essential Oil Great Day Protocol


Essential oil yang 100% asli dari tumbuhan semulajadi dapat meningkatkan getaran frekuensi badan melalui sapuan (tropically), pembauran (diffuse), hidu (inhale), ingest (telan-bersifat flavouring) kerana Allah SWT telah mencipta tumbuhan semulajadi itu dengan frekuensi-frekuensi yang tinggi. Contohnya essential oil Harmony (101Hz) yang berfungsi untuk mengimbangkan chakra dan tenaga.


Namun terdapat cara dan aturan pemakaian essential oil Great Day Protocol ini yang harus diikuti supaya ianya menjadi lebih mujarab ;


1. Valor 

Drop setitik di atas tapak tangan kiri, activate dan inhale. Drop lagi setitik di nadi pergelangan tangan kiri, sapu dan tekap dengan pergelangan tangan kanan seperti tanda pangkah (X), hold dalam 1 minit.


Cara dan Aturan Pemakaian Essential Oil Great Day Protocol


2. Harmony

Drop setitik atas tapak tangan kiri, activate dan inhale. Kemudian sapu di bahagian perut (2 jari atas dari pusat) dan semasa inhale berdoa pada Allah  dan minta supaya Allah sembuhkan kita dari sebarang penyakit.


Cara dan Aturan Pemakaian Essential Oil Great Day Protocol


3. Joy

Drop setitik atas tapak tangan kiri, active dan inhale. Selepas itu sapu pada bahagian dada. Semasa inhale berdoa pada Alla dan minta pada Allah supaya kita sentiasa happy, dijauhkan dari rasa sedih dan sebagainya.


Cara dan Aturan Pemakaian Essential Oil Great Day Protocol


4. White Angelica

Drop setitik atas tapak tangan kiri, active dan inhale. Kemudian sapu dari ubun-ubun kepala turun ke bahu dan turun sampai kaki. Semasa inhale doa dan minta pada Allah supaya dijauhkan dari segala perkara-perkara negatif dan semoga Allah sentiasa melindungi kita.


Cara dan Aturan Pemakaian Essential Oil Great Day Protocol

Apa pun semuanya berserah kepada Allah, kita sebagai hamba wajib untuk berusaha memperbaiki diri dan kesihatan kita. Semoga artikel ini bermanfaat.


Bagi yang berminat untuk mendapatkan produk Young Living bolehlah menghubungi saya di ;


Whatsapp : 017-2757517 atau boleh terus klik ke pautan ini https://bit.ly/3d6cjrN


Post a Comment

14 Comments

  1. Wahhh bestnyee.. emosi tak stabil mmg seharian Kita murung tauu..

    ReplyDelete
  2. Semua di atas tu belum ada, nanti nak beli gak laaa.. so far now memang suka dan banyak guna spearmint jee.. suka sapu kat tapak kaki sebelum tidur..

    ReplyDelete
  3. Tapak tangan kita power kan kak. Boleh menerbitkan aroma yang asyikkkkkk. ahahaha. nanti nak beli yang akak rekemen ni.

    ReplyDelete
  4. Oh YL ni pernah dengar tapi sis tak pernah guna lagi. Wangian ni boleh ubah mood kita kan?....

    ReplyDelete
  5. EO memang bagus utk terapi diri. Tapi tak tau yg YL ada set khas untuk perbaiki dalaman kita. Menarik sangat ni.

    ReplyDelete
  6. Eo memng banyak kegunaan. Memang nak kumpul eo yl ni, semua bau best. Kumpul diffuser juga..ehhee

    ReplyDelete
  7. EO memang banyak kelebihan , kadang bila stress dapat hidu bauan yang kita suka auto jiwa dan otak pun jadi tenang. Tapi tahu YL memang antara pengeluar EO yang terbaik dan berkualiti. Tapi tak mampu milik lagi. Nak tunggu orang belanja entah bila. Ehehehe

    ReplyDelete
  8. Terima kasih tips kak min. Marsha ada semua ni cuma tak berapa tahu cara guna. Boleh ikut sharing kak min ni.

    ReplyDelete
  9. Best tengok EO YL ni, tapi tak mampu milik lagi sebab kita komitment besar sekarang. Haha.. kot dapat job besar nanti leh invest ke sini seketul dua..

    ReplyDelete
  10. Wowww EO ni nampak menarik mesti wangi dan menenangkan. Best nyaa kalau ada set ni kat rumah.

    ReplyDelete
  11. ohh baru tahu cara pemakaiannnya... suka dengan EO mmg banyak betul manfaatnya.

    ReplyDelete
  12. Teringin nk pki EO YL tp blom rezeki lg... Wawa mmg kerap sakit kpala, hypertencion.. Mcm2 lh.. Kdg try pki eo tp brand lain bru rse tenang sikit.. Tp yl punya pun bgus rmi dh yg guna kn.

    ReplyDelete
  13. Menarik ye ada set Gary's Great Day ni... macam sesuai for me especially time tengah stress with my works (Y)

    ReplyDelete
  14. Memang bagus guna utk ketenangan dan rumah pun terasa nyaman dgn bau2an yg harum

    ReplyDelete