Review Sudio Nio | Sudio Nio Lancarkan Perjalanan Zoom Meeting

by - Wednesday, March 03, 2021

Pernah tak hadapi saat ketika sedang meeting menggunakan aplikasi Zoom tiba-tiba suara tak jelas dan terkadang terdapat gangguan pendengaran? Aku memang sering menghadapi masalah tersebut yang kadangkala sangat menggangu perjalan meeting aku. 



Mujurlah baru-baru ini aku diperkenalkan dengan Sudio Nio iaitu fon telinga tanpa wayar (wireless)  yang sangat menepati citarasa aku. Bukan hanya bentuknya yang comel dan moden malah kulaitinya sangat mengagumkan. 




Apa Kelebihan Sudio Nio?


Buat pengetahuan, Sudio Nio dilengkapi dengan IPX4  (tahap tolenrasi dengan air) yang bermaksud walaupun semasa hujan turun, kita tidak akan terganggu dengan bunyi asing daripada luar manakala teknologi dwi-mikrofonnya pula berfungsi untuk menyaring bunyi asing latar belakang yang tidak diingini semasa kita menjawab atau membuat panggilan.

Nio juga sesuai digunakan oleh semua telefon pintar kerana ianya menyokong capaian bluetooh 5.0 ke atas dalam range 10 meter. Ini bermakna tidak kisah anda menggunakan Android atau IOS anda tetap boleh menggunakan Sudio Nio ini. 


·         Compatibility


Android, iOS

·         Play time

Up to 20h total

·         Sweat resistant

For daily use

·         Built-in microphone

Yes

·         Range

10 m

·         Bluetooth version

5.0

·         Warranty

3 years with Sudio Sphere

·         Codec

SBC

·         Water resistant

Ipx4

·         Wireless

Yes





Didatangkan dalam 4 pilihan warna berbeza, Sudio Nio sangat sesuai digunakan ketika melakukan senaman tak kira ketika anda berjogging atau berada di gym. Malah ketika anda berada di dalam meeting norma baharu iaitu meeting secara online seperti zoom. Aku sendiri sangat selesa menggunakan Sudio Nio ketika bermesyuarat mahupun ketika membuat FB Live kerana Sudio Nio lancarkan perjalanan Zoom Meeting dan juga FB Live aku.




Bagaimana Cara Menggunakan Sudio Nio?


1. Bagaimana Menghidup atau Mematikan Nio

Sudio Nio akan menyala secara automatik semasa anda mengangkat penutup telinga dari cas pengecasan, dan ia akan dimatikan apabila anda memasukkannya semula ke dalam casing. Anda juga boleh mematikannya dengan menekan butang sentuh selama 6 saat sehingga anda mendengar "mematikan".

Untuk menghidupkannya, masukkan kembali ke dalam cas pengisian dan keluarkan dari casing pengisian.


2. Bagaimana Menggunakan Kawalan Sentuh Nio

Anda boleh mengikuti arahan ini untuk menggunakan kawalan sentuh di Sudio Nio;


Kawal muzik

Satu sentuhan (L / R): Hentikan dan mulakan muzik

Sentuh dua kali di sebelah kanan: Lompat ke lagu seterusnya

Sentuh dua kali di sebelah kiri: Kembali ke lagu sebelumnya

Sentuhan tiga kali di sebelah kanan: Naikkan kelantangan

Sentuhan tiga kali di sebelah kiri: Turunkan kelantangan


Panggilan telefon

Satu sentuhan (L / R): Menerima atau Menamatkan panggilan telefon

Tekan dan tahan selama 2 saat (L / R): Tolak panggilan telefon


Hidupkan / matikan earbud

Tekan dan tahan selama 6 saat (kanan atau kiri): Matikan

Tekan dan tahan selama 3 saat (kanan atau kiri): Hidupkan


3. Cara sambungkan Nio ke peranti 

Ikuti langkah di bawah untuk memasangkan Sudio Nio anda dengan peranti anda:

Pergi ke tetapan Bluetooth pada peranti anda dan aktifkan Bluetooth.

Angkat kedua earbud dari cas pengecasan.

Sudio Nio secara automatik akan berada dalam mod berpasangan. Klik "Sudio Nio" pada senarai peranti Bluetooth anda untuk menyambung.

Kini Sudio Nio anda dipasangkan dengan peranti anda dan anda boleh mula menikmati muzik!

Sekiranya anda hanya ingin menggunakan salah satu earbud, anda boleh melakukannya dengan mengeluarkan yang anda mahu gunakan dari casing pengecasan.




4. Apa yang perlu dilakukan jika Nio anda tidak berfungsi?

Sekiranya earbud anda mengatakan "pairing berjaya" tetapi anda hanya dapat mendengar suara dari satu sisi, ini menunjukkan bahawa earbud tidak lagi berpasangan. Untuk memasangkannya semula, masukkan kedua fon telinga ke dalam cas pengecasan, tunggu selama 5 hingga 10 saat dan angkat keduanya pada masa yang sama. Sekiranya ini tidak berjaya, sila cuba tetapkan semula kilang dengan mengikuti arahan di bawah.


Arahan tetapan semula :

Matikan Bluetooth pada peranti anda.

Masukkan kedua earbud ke dalam cas pengisian dan pastikan menutup casingnya.

Lupakan "Sudio Nio" pada senarai Bluetooth pada peranti anda. Sudio Nio tidak lagi diselaraskan ke peranti anda. Sekiranya anda telah menghubungkan Sudio Nio ke beberapa peranti, lupakan juga dari semua peranti lain.

Anda dapat melihat butang di bahagian bawah cas pengecasan. Tekan dan tahan butang selama 3 saat.

Hidupkan Bluetooth pada peranti anda dan pilih "Sudio Nio" dalam senarai Bluetooth untuk memasangkannya dengan peranti anda.




Percuma Earbud Care Kit Untuk Masa Terhad


Aku ingin kongsikan beria baik buat semua peminat Sudio di luar sana. Bermula 15 Februari 2021 sehingga 21 Mac 2021 anda berpeluang untuk mendapatkan 1 Sudio Earbud Care Kit secara percuma dan jika anda ingin membuat pembelian Sudio Nio pastikan anda memasukkan promo kod BEBELAN dan anda bakal menikmati 15% diskaun.




Wah! Hebatkan? Dapt 15% diskaun dan dapat pula Sudio Earbud Care Kit secara percuma. Jadi, tunggu apa lagi? Buat pembelian anda sekarang di https://www.sudio.com/my



Artikel berkaitan

1 comments