Tips Jana Pendapatan di Musim Pandemik

Sedar tak sedar sudah setahun kita menjalani kehidupan dengan wabak pandemik Covid 19. Dilanda wabak pandemik ini secara mendadak pada akhir tahun 2019, seluruh dunia hampir lumpuh terutama dari segi ekonomi.

Malaysia juga tidak terkecuali dari mengalami situasi yang teruk ini. Ramai yang kehilangan kerja dan sumber pendapatan apabila wabak ini mula mengganas hingga kerajaan terpaksa menjalankan Perintah Kawalan Pergerakan. 

Sebagai manusia yang percayakan tentang Qada' dan Qadar yang telah ditentukan oleh Allah S.W.T serta konsep rezeki, kita tidak seharusnya mengalah dengan keadaan ini. Malah kita diwajibkan untuk berusaha perbaiki kehidupan kita. Dikesempatan ini, aku ingin berkongsikan tips jana pendapatan di musim pandemik.


Tips Jana Pendapatan di Musim Pandemik

Berikutan ramai yang kehilangan kerja ketika musim pandemik ini, ada beberapa pekerjaan yang mungkin mampu mengubah kehidupan kita iaitu ;

1. Menjadi Penghantar Makanan

Antara pekerjaan yang mampu membantu untuk mendapatkan wang bagi menampung kehidupan atau sekadar untuk menjana pendapatan sampingan ialah menjadi penghantar makanan kerana di musim wabak pandemik Covid 19, permintaan untuk penghantaran makanan ke rumah atau ke pejabat adalah tinggi.



2. Menjadi Youtuber

Tidak dinafikan, YouTube adalah antara saluran yang membantu untuk menjana wang hanya dengan membuat video. Antara Youtuber yang berjaya mencipta nama ketika Perintah Kawalan Pergerakan adalah Sugu Pavithra. Jika anda mempunyai konten yang menarik dan mempunyai pengikut yang ramai, YouTube akan membayar anda dengan nilai USD.


3. Menjadi Usahawan Secara Atas Talian.

Membeli belah secara atas talian atau lebih dikenali sebagai shopping secara online adalah menjadi trend terkini. Memandangkan pergerakan kita agak terhad dek kerana virus Covid 19, jadi ramai antara kita lebih selesa membeli belah hanya secara atas talian.



Program Usahawan Venyss Bantu Ramai Mereka Yang Terjejas Menjadi UsahawanAtas Talian

Memahami keadaan ekonomi yang terjejas dan ramai golongan yang menerima akibat dari serangan Covid 19, Venyss sebuah syarikat yang menawarkan produk berasaskan perak terutamanya yang melibatkan ukiran nama dan service baik pulih aksesori perak telah menganjurkan sebuah program keusahawan bagi membantu golongan yang terjejas.



Bermula sejak tahun 2013, Venyss telah melahirkan ramai usahawan di bawah bimbingannya. Matlamat Venyss sendiri adalah membimbing para usahawan dari 0 hingga menjadi 'hero' (from zero to hero). 




Apa Yang Ditawarkan Oleh Venyss?

  • Pendaftaran percuma untuk 100 orang terawal. Klik link ini untuk mendaftar https://bit.ly/ebookvenyssmin
  • Menyediakan khidmat training dan coaching daripada coach berpengalaman secara online
  • Menyediakan group support
  • Menyediakan bahan marketing dan posting seperti copywriting, flow, produk dan platform
  • Peluang untuk naik pangkat sehingga master stokis & diberikan pemilikan kedai berkonsepkan Venyss
  • Komisyen yang tinggi
  • Bonus khas

Jom dengar apa kata peserta yang mengikuti Program Usahawan Venyss ni ;




Untuk maklumat lebih lanjut tentang Program Usahawan Venyss ini, bolehlah dapatkan maklumat di ;

Post a Comment

14 Comments

  1. Thanks for sharing some tips on how to make money during this pandemic. Yes the third tip on being an entrepreneur could be really useful and rewarding.

    ReplyDelete
  2. Great piace of advice.. indeed very good to generate income in these few ways as suggested by you.. during this pendemic period

    ReplyDelete
  3. Bagusnyaa, sumber semua dia bagi, mudah snagat ni bagi mereka yang nak mulakan bisness, tak payah fikir copywritingkan... nak share kat adik laaa

    ReplyDelete
  4. Good information sharing Cik Min. There are ways to make money during this pandemic. Yg pending kena rajin dan ihklas.

    ReplyDelete
  5. wah banyak sebenarnya medium yg boleh digunakan untuk jana pendapatan ni. yg penting kena rajin explore dan berusaha. btw nice sharing sis :)

    ReplyDelete
  6. bagus ada program dropship untuk orang yang baru nak belajar berbisnes. sebab tak pegang barang dan tak keluar modal

    ReplyDelete
  7. Bagus ni kalau nak jana pendapatan. Yang penting sebenarnya kena rajin jer hehe

    ReplyDelete
  8. bagus min peluang nih , asal boleh buat duit jalan jer , lagipun wanita memang suka perhiasan yang cantik2 kan ...kalau kreatif boleh bagi idea camner nak gayakan pun bagus ...

    ReplyDelete
  9. Waktu macam ni memang orang cari pendapatan sampingan kan. Bila tengok yang zero modal macam ni lagi best nak join

    ReplyDelete
  10. Bagusnya usaha diorang ni..boleh la membantu mereka2 yang berminat nak ceburkan diri dalam bidang ni..mana tahu satu hari nanti boleh jadi selevel dengan Pandora haaaa

    ReplyDelete
  11. Memang banyak cara untuk cari pendapatan sampingan ni sebenarnya. Lebih2 lagi zaman sekarang ni dengan teknologi di hujung jari. Nak atau tak nak je.

    ReplyDelete
  12. Banyak peluang yang bagus kalau kita grab dan usaha betul2 kan kak? Tips yang bagus ni

    ReplyDelete
  13. Bagus program macam ni dibuat. Dapat membantu ramai yang perlu mencari income

    ReplyDelete