Berbelanja Dengan Selamat Sempena Aidlfitri di Musim PKP Dengan Octaplus

Umum tahu yang kita dah pun melepasi beberapa fasa untuk Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dek kerana masalah virus Covid 19 yang melanda dunia. Oleh kerana itu cara yang paling selamat adalah berada di rumah dan kawal pergerakan kita.


Aku sendiri, untuk membeli beberapa barang keperluan rasanya lebih selesa membeli secara online di musim PKP ni. Dan macam yang korang tau, antara platform membeli belah yang aku suka ialah platform Octaplus. Bagi yang masih kabur mengenai Octaplus korang boleh baca link ini https://www.bebelancikmin.com/2020/04/stay-at-home-dan-berbelanjalah-dengan.html



Sedikit Mengenai Octaplus


Buat pengetahuan, terdapat lebih 100 merchant yang menyediakan barangan keperluan di platform Octaplus. Antara barisan merchant yang terdapat di Octaplus ialah Watsons, Focus Point, Sports Direct, Air Asia, Nike, Samsung, Klook, Kinokuniya dan banyak lagi.


Pendek kata segalanya ada dibawah satu bumbung dari barangan keperluan harian, bahan bacaan, gadget hinggalah ke tiket penerbangan.





Bagaimana Menggunakan Aplikasi Octaplus?

Untuk menggunakan aplikasi membeli belah atas talian Octaplus ni sangatlah mudah. Aku sediakan langkah dibawah bagi memudahkan korang untuk memahami bagaimana untuk menggunakan aplikasi ini.

❶ Download aplikasi Octaplus di telefon pintar korang


Octaplus available on the App Store

Octaplus available on the Play Store

❷ Signup/daftar diri anda sebagai pengguna

❸ Dapatkan 600 reward point dan boleh tebus pelbagai item di 'Reward'

❹ Boleh mula membeli belah sambil menikmati ganjaran


Sangat mudah kan untuk menikmati perkhidmatan membeli belah secara atas talian di Octaplus. 


Sambut Raya Dengan Pakaian Dari Zalora

Umum mengetahui yang perayaan Aidilfiri bakal menjelma tak lama saja lagi. Dan adalah satu kelaziman untuk membeli pakaian baru bila tiba musim perayaan. Aku pun tak terkecuali, cuma bezanya tahun ini sangat berbeza dengan tahun-tahun yang sudah di mana kita tidak boleh bebas membeli baju raya di shopping kompleks atau di butik-butik pakaian.


Jadi, untuk tahun ini aku memilih untuk membeli pakaian di Zalora menggunakan platform Octaplus. Mengapa Octaplus dan tidak direct ke Zalora? Sebab..dengan menggunakan Octaplus, aku akan dapat sehingga 2% cashback! Hehe..untungkan? Bagaimana caranya? Ha..ikut langkah di bawah :-



#1 Log masuk secara langsung melalui akaun Google atau Facebook.

#2 Lakukan pengesahan identiti mudah dengan memasukkan nombor telefon bimbit korang dan melengkapkan pengesahan OTP juga masukkan refferal code berikut ; http://onelink.to/bebelancikmin 

#3 Akses penuh kesemua perkhidmatan Octaplus

#4 pergi ke semua Merchant yang ada di Octaplus seperti Zalora, Shopee, Watsons dan lain-lain

#5 Klik pada barangan yang korang nak beli

#6 Klik 'Aktifkan Cashback' untuk meneruskan laman web merchant untuk memulakan membeli belah secara atas talian menggunakan Octaplus.

Ok, dibawah ni aku tunjukkan macam mana aku membeli belah secara online di Zalora dengan menggunakan platform Octaplus.


1. Cari merchant dan apabila korang taip 'Zalora' akan keluar seperti gambar di bawah.




2. Untuk meneruskan pembelian, sila klik kotak 'Activate Cashback' yang berwarna oren seperti gambar di atas dan akan keluar paparan seperti gambar berikut.


3. Klik kotak oren yang tertera 'Continue To Zalora (MY) dan nikmati pembelian terus di Zalora sambil menikmati ganjaran 'cashback' sambil membeli belah 




Mudahkan? Jadi, daripada mengambil risiko jangkitan Covid 19 ketika keluar ke tempat terbuka..lebih baik duduk di rumah dan membeli belah secara selamat menggunakan platform Octaplus kerana rumahlah tempat yang paling selamat!

Lebih Banyak Ganjaran Sempena Aidilfitri


Buat pengetahuan, sempena Aildilfitri yang bakal menjelma tidak lama lagi..Octaplus turut menyediakan pelbagai ganjaran istimewa seperti 10% Upsized Cashback dimana para pelanggan akan mendapat lebih 'pulangan'.


Bagi memastikan korang semua tak terlepas peluang dan ganjaran yang menarik ni, aku sediakan jadual supaya korang dapat merebut cashback yang berbaloi ni.



Jangan lupa untuk layari semua website dan media social Octaplus untuk keterangan lebih lanjut 


Jangan lupa klik refferal code ini untuk lebih ganjaran ye..http://onelink.to/bebelancikmin 

Post a Comment

0 Comments