Bagaimana Caranya Membuang Toksin Dalam Badan?

by - Wednesday, May 13, 2020

Tahu tak korang bahawa badan yang sering lesu dan lemau, kulit yang kerap dihinggap jerawat dan sering sembelit adalah antara gangguan yang kita sering hadapi kerana masalah toksin di dalam badan. Ye betul..toksin di dalam badan mampu mengganggu kelancaran sistem di dalam badan kita. Tapi tahukah kita apa itu toksin? Definisi buang toksin atau lebih popular dengan sebutan detox sebenarnya amat berkait rapat dengan sistem pencernaan dan hati manusia.



Apa Itu Toksin?

Toksin ialah bahan beracun dihasilkan di dalam sel atau organisma hidup. Toksin bukan hanya ampas dari makanan yang kita makan dan makanan-makanan yang tidak tercerna, tetapi juga berasal dari zat makanan aditif, udara tercemar, bahan kimia seperti pestisida, logam berat dalam air minum, kandungan ubat-ubatan farmasi dan lain-lain. Bahkan fikiran dan emosi negatif juga merupakan racun bagi sel-sel tubuh kita. Semua ampas atau zat yang tidak diperlukan tubuh akan diperlakukan sebagai racun (toksin) atau penyakit. Ampas atau toksin juga dihasilkan secara alamiah oleh tubuh kita sendiri. Ini merupakan proses metabolisme sehingga tidak dapat kita hindari. 


Persoalannya.. Adakah toksin memberi kesan kepada kita? Jawapannya ialah IYA! Toksin bakal memberi banyak kesan kepada kesihatan kita.

Kesan Toksin Dalam Badan

Seseorang yang mempunyai toksin berlebihan dalam badan akan berasa letih tanpa sebarang sebab, susah bangun tidur dan bahagian keliling mata gelap. Bahagian-bahagian tertentu di permukaan kulit seperti di bahagian bawah lengah, celah paha dan sebagainya juga akan kelihatan gelap daripada warna asal kulit. Banyak angin, alahan, inflamasi pada sendi, sinus, berat badan meningkat, kehadiran selulit, masalah jerawat dan banyak lagi. Semua ini adalah tanda-tanda bahawa tubuh perlu menjalani proses nyah toksin bagi membersihkan ruang yang tersumbat.
Lesu berpunca dari toksin

Toksin berlebihan akan mempengaruhi emosi. Selain menjadi penyebab kepada 

KESAN TOKSIN DALAM BADAN
Sembelit

Demam

Selsema

Berat badan berlebihan

Selulit

Kadar kolestrol yang tinggi dalam darah

Penyakit kulit

Sindrom pramenstruasi

Kehilangan ghairah seks

Jerawat

Lesu/tidak bermaya/cepat letih


Bagaimana Caranya Membuang Toksin Dalam Badan?

Terdapat pelbagai cara yang selamat untuk membuang toksin di dalam badan. Antaranya ialah :

  • Minum air kosong secukupnya
Air putih atau air masak boleh membantu menghilangkan racun di tubuh melalui peluh dan air kencing yang dikeluarkan. Minum lapan gelas air putih dalam sehari dan usahakan juga untuk minum empat gelas setiap kali korang bangun daripada tidur pada pagi hari.

  • Berpeluh secara semulajadi
Kerapkan bersenam kerana bersenam membolehkan badan kita mengeluarkan peluh sekaligus membantu membuang toksin di dalam badan.

  • Makan makanan berserat
Untuk menghilangkan racun secara semulajadi dari dalam tubuh anda anda kenalah rajin mengambil makanan berserat. Ia akan membantu membersihkan sistem dan menghilangkan zat kimia berbahaya atau zat kimia yang tidak diperlukan oleh tubuh. Makanan kaya serat seperti sayuran hijau, gandum dan nasi sebaiknya dimasukkan dalam diet setiap hari.

  • Mengambil Leedee Tox
Leedee Tox adalah sejenis supplement yang dapat membantu membuang toksin di dalam badan secara selamat tanpa mengganggu perut.

Apa Itu Leedee Tox?

Buat pengetahuan, Leedee Tox adalah satu produk yang membantu untuk membuang segala kotoran di dalam badan. Menggunakan bahan-bahan terbaik seperti ;
  • Jus Peach
  • Acai Berry
  • Teh Hijau
  • African Mango
  • Raspberry
  • Stevia (tanpa tambahan sebarang gula)

Leedee Tox membantu untuk melawaskan pembuangan, membantu masalah sembelit, mengurangkan toksin dalam badan, membantu mengurangkan berat badan, mencantikkan kulit serta mencergaskan badan yang lesu. 

Menariknya tentang Leedee Tox ini ialah sepanjang pengambilannya, pengguna tidak akan mengalami sebarang masalah seperti kerap ke tandas atau perut memulas.



Seriously, aku berani cakap sebab sepanjang aku consume Leedee Tox ni aku memang tak menghadapi sebarang masalah perut memulas, kerap ke tandas atau buat aku rasa tak selesa.

Mengikut pengalaman aku, Leedee Tox ni dah la sedap dan senang nak consume sebab ia didatangkan dalam bentuk jelly di mana korang cuma perlu buka sachet dan makan je jelly sedap yang rasa masam-masam manis tu (nak lagi sedap letak dalam peti sebelum makan).


Kalau korang berminat, boleh la dapatkan Leedee Tox ni dengan harga hanya RM65 sekotak (10 sachet) dan cara pengambilannya adalah seperti berikut :


1. 1 sachet sebelum tidur malam
2. Simpan di dalam peti ais sebelum consume untuk dapatkan rasa yg lebih sedap

🌟 1 box ada 10 sachet untuk 10 hari
🌟 1 sachet sebelum tidur
🌟 Kalau ada sembelit disarankan ambil 2 sachet, 1 pagi dan 1 malam sebelum tidur


Untuk maklumat lanjut sila hubungi :

No tel : +60 17 679 7270 (letak link order) atau dapatkan dengan agent2 yg sah sahaja 


Instagram : @leedee.hq

Facebook : leedee online hq

Alamat : 1-47, jln pandan prima 2, dataran pandan prima 55100 Kuala Lumpur



Artikel berkaitan

1 comments

  1. bagus la tak cirit birit, selalu kalau detox je mesti kena ulang alik tandasssss

    ReplyDelete