Stay At Home Dan Berbelanjalah Dengan Selamat Menggunakan Octaplus

Dalam keadaan dunia yang agak kelam kabut dek kerana Covid-19 ni, Malaysia juga tidak terkecuali. Bagi mengawal virus dari terus merebak dan mengganas, kerajaan telah mengambil langkah Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dan baru-baru ini ada beberapa kawasan telah diperketatkan lagi PKP ini.

Kebanyakan dari kita gusar memikirkan untuk membeli barang keperluan harian. Tapi tahukah korang bahawa Octaplus mampu membantu korang bagi mengatasi masalah pembelian barangan keperluan dengan hanya menggunakan platfom membeli belah secara atas talian?

Image result for octaplus

Octaplus Bantu Rakyat Menyediakan Perkhidmatan Pembelian Atas Talian.

Buat pengetahuan, terdapat lebih 100 merchant yang menyediakan barangan keperluan di platform Octaplus. Antara barisan merchant yang terdapat di Octaplus ialah Watsons, Focus Point, Sports Direct, Air Asia, Nike, Samsung, Klook, Kinokuniya dan banyak lagi.

Pendek kata segalanya ada dibawah satu bumbung dari barangan keperluan harian, bahan bacaan, gadget hinggalah ke tiket penerbangan.



Aku sendiri misalnya, memang suka membeli produk penjagaan kulit di Watsons. Berbanding pergi sendiri ke Watsons yang berdekatan, aku lebih memilih untuk membeli barangan di Watsons ni menggunakan platform Octaplus. Kenapa? Bukan sahaja menjimatkan masa malah aku turut mendapat cashback sehingga 2%.

Jadi, kenapa masih runsing memikirkan barangan keperluan yang tidak mencukupi saat Perintah Kawalan Pergerakan tengah dijalankan inikan? Apa yang perlu korang cuma DUDUK DI RUMAH dan pergi ke platform Octaplus bagi membeli barangan keperluan.

Di sini aku sediakan link untuk memudahkan korang untuk terus membeli belah. Klik link ni tau! https://bit.ly/2WOq3PI



Bagaimana Menggunakan Aplikasi Octaplus?

Untuk menggunakan aplikasi membeli belah atas talian Octaplus ni sangatlah mudah. Aku sediakan langkah dibawah bagi memudahkan korang untuk memahami bagaimana untuk menggunakan aplikasi ini.

❶ Download aplikasi Octaplus di telefon pintar korang


Octaplus available on the App Store

Octaplus available on the Play Store

❷ Signup/daftar diri anda sebagai pengguna

❸ Dapatkan 600 reward point dan boleh tebus pelbagai item di 'Reward'

❹ Boleh mula membeli belah sambil menikmati ganjaran

Sangat mudah kan untuk menikmati perkhidmatan membeli belah secara atas talian di Octaplus. 


Bagaimana Untuk Menikmati 'Passive Income' Melalui Octaplus Cashback?

Sebelum aku melanjutkan lagi penerangan tentang Cashback, suka aku nak terangkan pada korang apakah maksud sebenar Cashback. Cashback sebenarnya adalah komisyen hasil dari jualan melalui  sesuatu platform.

How to earn Cashback for Shopee, Lazada, Agoda and 100+ other merchants

Bila kita bercakap tentang Octaplus, secara automatiknya aku menerangkan tentang bagaimana korang boleh menikmati cashback (komisyen) melalui Octaplus. Macam yang aku terangkan di atas, terdapat lebih 100 merchant (peniaga) di platform Octaplus ini antaranya Shopee,  JD Sports, Watsons dan banyak lagi. Dan cara untuk mendapatkan cashback ini sangatlah mudah. Apa yang perlu korang lakukan ialah :

#1 Log masuk secara langsung melalui akaun Google atau Facebook.

#2 Lakukan pengesahan identiti mudah dengan memasukkan nombor telefon bimbit korang dan melengkapkan pengesahan OTP juga masukkan refferal code berikut ; http://onelink.to/bebelancikmin 

#3 Akses penuh kesemua perkhidmatan Octaplus

#4 pergi ke semua Merchant yang ada di Octaplus seperti Shopee, Watsons dan lain-lain

#5 Klik pada barangan yang korang nak beli

#6 Klik 'Aktifkan Cashback' untuk meneruskan laman web merchant untuk memulakan membeli belah secara atas talian menggunakan Octaplus.

Namun ada beberapa perkara yang perlu korang perhatikan iaitu cashback pada merchant biasanya hanya tersedia di platform terpilih sahaja seperti web desktop, mobile web, android atau iOS jadi korang kenalah perhatikan betul-betul terma dan syarat sebelum membeli belah untuk memastikan korang berada di platform layak untuk cashback!

Bagaimana nak tengok barangan yang korang beli tu ada cashback? Ha..korang cuma perlu perhatikan kotak yang tertera 'Activate Cashback' di sebelah atas kanan macam gambar di bawah.




Sebaik sahaja membuat pembelian, korang kenalah tunggu sebab cashback ini tak dapat serta merta tau! Misalnya 7 hari masa yang diperlukan untuk urus niaga Shopee diperlukan. Jadi korang kenalah sabar menanti jumlah terkumpul sekurang-kurangnya RM8 dan korang boleh keluarkan terus duit korang tu terus ke dalam akaun bank korang.

Ha..mudah kan? Bayangkan bagaimana korang boleh menikmati komisyen saat korang membeli belah! Bukan itu sahaja..malah untuk mendapat lebih pulangan, korang juga boleh membantu orang lain membeli barang seperti membantu membeli barangan pejabat atau membantu bos korang untuk membeli tiket perjalanan dan hotel saat bos korang perlu bekerja ke luar kawasan.

Nak tolong kawan-kawan dan keluarga korang untuk membeli makanan dan barang keperluan lain pun boleh. Dengan cara ini korang akan mendapat lebih banyak 'komisyen' dan pulangan wang tunai dan secara tak langsung korang dapat menjana pendapatan secara pasif. Menarik bukan?



Lebih Banyak Ganjaran Menanti Sempena Ramadhan

Ini pula berita baik untuk semua sempena bulan Ramadhan yang akan menjelang tidak lama lagi. Sempena bulan mulia itu nanti Octaplus turut memberi lebih banyak ganjaran untuk mereka yang membeli belah menerusi platform mereka.

Ganjaran sehingga RM40 cashback?? Wah..nantikan ye korang! Apa yang pasti korang bukan setakat dapat berjimat malah menerima ganjaran yang besar..hehe..umpama dapat duit raya awal gituuu..stay tuned guys!


Kalau korang ingin dapatkan maklumat lebih lanjut mengenai Kempen Ramadhan, korang boleh follow platform dibawah ni ye.

Instagram : https://www.instagram.com/octaplus_my/

Jangan lupa klik refferal code ini untuk lebih ganjaran ye..http://onelink.to/bebelancikmin 

Post a Comment

15 Comments

  1. 1st time dgr psl octaplus ni..nanti nk tgk la apa yg menarik bole dibeli..nk2 musim PKP ni elok la shopping online kn..nk plak bole dpt cashback...tq for sharing

    ReplyDelete
  2. Memang sekarang ni lebih banyak membeli secara atas talian. Sebab mudah & satu lagi banyak juga jimat daripada beli terus di kedai.

    ReplyDelete
  3. Octaplus ni Sis baru je guna membeli online di Starfish.,alaa yang post cuci tangan Sis tu, dia punya kedai soping guna Octaplus ni haa...
    Senang dan mudah, tapi yang mudah tu le serammm, tapi nasib baik lee ada cashback gini, dapat gak buat duit kannnn

    ReplyDelete
  4. Nampak menariklah apps nie. Memudahkan kita utk berbelanja tambah2 dlm musim virus sana sini nie. Thanks for sharing Kak Min

    ReplyDelete
  5. paling selamat beli online je lah during mco ni. jimat masa dan duit sebab ada cashback hehe

    ReplyDelete
  6. Banyak sangat dah platform online skg dan masing-maaing berlumba memberikan yg terbaik.. apa pun tepuk dada tanya hati nak pilih yg mana.

    ReplyDelete
  7. Memang bagus kalau online shopping guna octaplus. At least dapat balik cashback. Tak de la sia sia berbelanja.

    ReplyDelete
  8. This is a good service. I shall check it out later. Thank you for sharing and pls take care.

    ReplyDelete
  9. Firstime denga pasal Octaplus ni heheh ada cashback kalau selalu shopping online bagus dapat jimat dan juga boleh dapat duit balik kalau rajin membeli tambah-tambah time waktu berkurung ni hehehehe..

    ReplyDelete
  10. tadi youbeli. ni octaplus plak.
    semakin byk platform beli online now :)
    moga semuanya trusted la kan.
    the more the merrier. bab harga surely ada competition yg bagus.
    yg menang is always customer la :)

    ReplyDelete
  11. Bagus platform ni..byk dskaun dan boleh dapat cashback. Sis pun suka masuk kat platform Octaplus ni

    ReplyDelete
  12. macam2 apps ada kita boleh guna untuk shopping dari rumah. gunakanlah bila perlukan

    ReplyDelete
  13. Wah makin banyak platform online shopping. Bahaya ni untuk poket time-time PKP ni hahaha

    ReplyDelete
  14. Memang best kalau shop with OctaPLUS, banyak cashback yang kita boleh dapat.

    ReplyDelete
  15. Thanks for sharing ! I am going to download the app. Shopping at home make it easy!

    ReplyDelete