Sabun Sarang Burung dengan Gabungan 7 Herba Bantu Kulit Kekal Berseri

Umum tahu tentang kebaikan sarang burung untuk kecantikan kulit. Seiring peredaran zaman, khasiat sarang burung bukan hanya boleh dinikmati melalui makanan dan minuman, malah kini sarang burung turut dijadikan alat kosmestik.

Terkini, syarikat T'Sallee yang terkenal dengan pelbagai produk berasaskan sarang burung kini tampil dengan produk terbaru mereka iaitu Bird Nest Herbal Soap. Menariknya tentang sabun herba mereka ini ialah sabun ini telah diperbuat daripada 100%  campuran minyak kelapa dan castor dengan 7 herbal, 5 % sarang burung dan kolagen ikan.




Jom aku kongsikan dengan korang tiap kebaikan yang ada di dalam sabun herba ini.

1. Minyak kelapa

Minyak kelapa mampu mengimbangi minyak pada kulit. Ia menghalang kelenjar sebum menjadi terlalu agresif menghasilkan minyak. Tambahan pula ia adalah agen anti bakteria. Ia sebenarnya dapat memulihkan jerawat. Vitamin E yang terkandung mampu membantu merawat kesan jerawat yang ditinggalkan.


2. Minyak castor

Minyak castor memiliki kemampuan untuk merangsang pembentukan sel-sel kulit baru sehingga dapat membantu menyamarkan parut pada kulit wajah.



3. Sarang burung.

Sarang burung mengandungi faktor pertumbuhan epidermis, mitogen dan yang sialik, asid amino yang membantu untuk mencegah kulit kering, menyediakan nutrisi yang cukup, meremajakan dan melembutkan kulit. Penggunaan yang berterusan akan menjadikan kulit kelihatan lebih berseri dan awet muda.


4. Kolagen ikan

Menurut portal rasmi MyHealth Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM), kolagen membantu memberikan struktur kepada kulit dan saling bekerjasama dengan protein yang dipanggil elastin untuk memberikan fleksibiliti yang diperlukan apabila kulit meregang serta kembali kepada kedudukan asal.

Kebaikan Sabun Sarang Burung Herba T'Sallee

Dengan gabungan segala bahan yang aku ceritakan sebahagian di atas, ditambah lagi dengan herba-herba yang lain menjadikan sabun sarang burung herba T'Sallee ini sangat bermanfaat pada kulit. Berikut adalah kebaikan sabun sarang burung herba T'Sallee :


Kelebihan T’Sallee Bird Nest Herbal Soap

1.       Membantu menegangkan kulit wajah

2.       Menjadikan kulit lebih segar dan lembap

3.       Membantu menghilangkan jeragat dan bintik hitam

4.       Membantu mengeringkan jerawat

5.       Sesuai untuk masalah kulit sensitive, eczema dan kulit berminyak





Bagi yang berminat untuk mencuba produk T'Sallee, bolehlah dapatkan produk terbaik mereka di laman web http://tsallee.com.my/shop/bird-nest-herbal-soap-anti-jerawat-jeragat/

Untuk setiap pembelian RM50, kos penghantaran adalah percuma dan korang akan mendapat 1 botol minuman Jujube Bird Nest secara percuma!


Post a Comment

0 Comments