Lebih 150 Hidangan di Joms Buka @ Nook Selera Indonesia

Assalamualaikum semua..wahhh..teruja pulak rasa sebab ni artikel pertama aku untuk buffet ramadan 2019. Bagi yang memang follow aku, tahun lepas aku memang banyak sangat review buffet ramadan sekitar KL. Tapi tahun ni aku akan kurangkan sikit, jadi aku akan pilih mana yang betul-betul aku rasa berkenan di hati untuk kongsikan dengan korang.

Sebagai artikel pembuka buffet ramadan 2019 ni, aku pilih Aloft Hotel Kuala Lumpur Sental. Tahun ni Aloft Hotel Kuala Lumpur Sentral memperkenalkan hidangan selera Indonesia di Nook iaitu restoran di Aloft Hotel Kuala Lumpur Sentral yang diberi nama Joms Buka @ Nook Selera Indonesia.



Bagi peminat-peminat masakan dari negara seberang ni, jangan lepaskan peluang korang untuk membawa keluarga berbuka puasa di sini nanti ya! Terdapat lebih 150 hidangan yang akan dihidangkan sendiri oleh Sous Chef mereka iaitu Chef Ahmad Zaki Harun & Junior Sous Chef iaitu Chef Muhammad Hafiz Izham.



Pelbagai Menu Menambat Hati 

Aku sendiri dah merasai menu-menu yang disediakan di sini dan yang paling aku tertarik ialah Kambing Bakar Bumbu iaitu kambing bakar yang telah diperap dengan pelbagai rempah pilihan. Dan yang pasti 'sambal kicap' yang dihidangkan bersama menu bakar-bakar memang sangat umphhh...

Oh ya! Lagi satu menu yang aku asyik ulang tambah ialah Daging Sapi Gongso. Perghhh..bukan nak main jiwa, tapi dagingnya memang lembut dan juicy sangat disamping rasa bahan perapan yang betul-betul mesra dengan daging yang dibakar tu.


Daging Sapi Gongso
Selain menu di atas, terdapat banyak lagi menu yang aku pasti buat korang tak tidur malam sebab asyik teringat-ingat keenakannya. Antara menu yang ada di sini ialah :


  • Bakso
  • Nasi Ayam
  • Ayam Cabe Ijo
  • Tempe Goreng Berempah
  • Ikan Bumbu Berempah
  • Gado Gado
  • Urap Sayur
  • Rojak Uleg Indonesia
  • Pecal Kangkung
  • Cilok dengan Kuah Kacang





Ha..itu belum cerita bab pencuci mulut. Pelbagai pencuci mulut ada tersedia di sini antaranya aneka jenis kuih muih, kek, bubur dan banyak lagi. Minuman pula dihidangkan dengan pelbagai pilihan dan aneka minuman sejuk mahupun panas. Pendek kata jika berbuka puasa di sini, korang akan diberi pelbagai pilihan mengikut selera masing-masing.






Kenapa Perlu Berbuka Puasa Di Sini?

Aku tau mesti ada yang tanya camtu kan? Apa yang istimewanya Joms Buka @ Nook Selera Indonesia ni kan? Pada aku berbuka di sini berbaloi kerana :

  • Tempat Makan Yang Selesa
Aku sukakan konsep di Nook ni sebab tempat makannya santai dan luas. Yang paling penting tempat ni buatkan korang rasa sangat selesa terutama dalam menikmati juadah berbuka puasa bersama keluarga mahupun sahabat handai.



  • Kemudahan Pengangkutan Awam.
Aloft Hotel Kuala Lumpur Sentral ni terletak di KL Sentral. Jadi, cakap apa je jenis pengangkutan awam yang korang nak seperti LRT, Monorail, KTM semuanya ada dan mudah. Macam aku sendiri hari tu, aku menaiki KTM dari Shah Alam dan terus direct ke KL Sentral. Mudah kan?



  • Harga yang berpatutan
Harga buffet ramadan di Joms Buka @ Nook Selera Indonesia ni ialah RM138 untuk dewasa, hidangan adalah bermula 7hb May - 3hb Jun 2019 dari pukul 6.30 petang hingga 10.30 malam. Namun begitu, jika korang beli 'Early Bird Voucher' Harganya cumalah RM105 nett/voucher (1-35 voucher) tapi kalau korang beli 36 keping voucher ke atas, harganya jadi lebih rendah iaitu RM95 sahaja! Dan Early Bird Voucher ini mula dijual pada 1 April - 3 May 2019. Jadi jangan lepaskan peluang korang ye!

Untuk keterangan lanjut mengenai Joms Buka @ Nook Selera Indonesia, korang boleh terus menghubungi pihak Aloft Hotel Kuala Lumpur Sentral di :

Tel : +603 27231188

Post a Comment

2 Comments

  1. Tengok menu semua..perghhhh maunya termenung nak pilih makan mana yang dulu ...hehehehe

    ReplyDelete
  2. This is a great idea to be taken into consideration, I wish I could participate and spread the word. Do not miss out!

    ReplyDelete