DK Impian Realisasikan Kediaman Serba Moden

by - September 11, 2018

Memiliki kediaman yang selesa dan lengkap dengan segala kemudahan adalah impian setiap orang. Dalam kehidupan kita seharian, pelbagai faktor yang mempengaruhi tempat tinggal.


Antara faktor pemilihan tempat tinggal ialah :

  • Keperluan
Tempat kediaman yang menjadi pilihan seharusnya dapat memenuhi keperluan keluarga seperti dapat berteduh daripada hujan dan panas,berlindung daripada segala bencana dan penjenayah dan dapat berinteraksi dan melaksanakan aktiviti harian bersama.

Keperluan juga termasuklah ciri saiz dan jenis ruang yang perlu diambil kira seperti saiz keluarga, keperluan khas ahli keluarga seperti cacat dan uzur.


  • Keselamatan
Keselamatan ahli keluarga adalah yang paling penting ditekankan dalam pemilihan tempat kediaman. Jadi, untuk memilih tempat kediaman..seharusnya kita memilih tempat yang aman, berdekatan dengan tempat perkhidmatan keselamatan seperti balai bomba dan balai polis atau tempat tinggal yang mempunyai kawalan keselamatan.

  • Infrastruktur
Infrasuktur kawasan kediaman perlu lengkap supaya pelbagai keperluan keluarga dapat dipenuhi. Antaranya ialah :

1. Sistem jalan raya
2. Sistem bekalan air
3. Bekalan tenaga elektrik
4. Sistem pembungan sampah
5. Sistem telekomunikasi
6. Tempat ibadat


DK Impian Ada Segalanya

Kenapa pening untuk mencari kediaman seperti yang aku dah sebutkan di atas tadi? Apa kata korang ke DK Impian kerana DK Impian dapat merealisasikan semua keperluan korang dengan kediaman serba moden!

Berikut adalah spesifikasi kediaman di DK Impian :

TYPE OF PROPERTY          : 1 Block 14 story 658 Units Designer SOHO & 5 Units Shop
BUILDING COMPONENT  : B1-B3                                  - Basement Car Park
                                                  Level 1                                - Shop & Car Park
                                                  Level 2                                - Soho Unit & Car park
                                                  Level 3                                - Soho Unit & facilities
                                                  Level 4-14                          - Soho unit
                                                  Rooftop                              - Sky Hub

Structure                             : Reinforced Concrete
Wall                                    : Brickwall / Reinforced concrete wall / solid panel
Roof                                    : Reinforce concrete slab
Ceiling                                : General                                 - Skim coat finished with emulsion paint
                                              Toilets                                   - Seamless plasterboard finished with emulsion paint
Ironmongeries                    : Quality locksets
Doors                                 : Main Entrance                        - Fire Rated Door
                                             Others                                     - HDF flush timber door/glass door/plywood flush door
Window                               : Aluminium frame window
Wall Finishes                      : General                                   - Plaster and emulsion paint
                                                  Toilets                                 - Ceramic Tiles
                                                  Others                                 - Plaster and emulsion paint/ceramic tiles
Floor Finishes                     : General                                   - Porcelain Tiles/ceramic tiles

Electrical Wiring Specs
Type
1A
1B
1C
1D
2A
2B
2C
2D
2E
2F
2G
Light Point
10
10
10
10
10
8
8
8
11
9
12
Exhaust Fan
1
1
1
1
1
1
1
-
2
-
2
13A Power Point
14
14
14
14
14
11
11
10
12
10
12
SMATV Outlet
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
Water Heater Point
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
Air Conditioning Point
2
2
2
2
2
3
3
3
4
3
4
Door Chime Point
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
Fiber Wall Socket
2
2
2
2
2
1
1
1
1
1
1

Sanitary & Plumbing Fittings
Type
1A/1B/1C/1D/2A
2B/2C/2D/2E/2F/2G
Water Closet
2
2
Wash Basin
2
2
Shower Rose
2
2
Toilet Roll Holder
2
2
Bidet
2
2
Kitchen Sink
2
1

*All specs are subjected to variation, modification & substitution as recommended by Architect/directed by relevant authorities.

Kediaman Serba Lengkap & Moden

Apa yang paling aku tertarik dengan kediaman DK Impian ni ialah rumahnya yang lengkap dengan segala perabot. Maksudnya kalau korang nak beli rumah di sini, semua perabot sudah tersedia jadi korang tak payah nak susah-susah nak fikir tentang segala perabot yang korang nak beli.



Lagi satu di sini konsepnya ala-ala rumah di Jepun dan Korea di mana segala perabot tu boleh dilipat simpan. Contohnya macam katil yang aku tunjukkan ni, boleh dilipat simpan dan ruangan katil tu akan menjadi ruang tamu yang ada sofa!




Menarikkan konsepnya? Jadi bagi korang yang tengah mencari kediaman, boleh lah rujuk maklumat dibawah :

Pantai Berkat Sdn.Bhd
No.25-G, Jalan Uranus AG U5/AG
Bandar Pinggiran Subang,
Seksyen U5, 40150,
Shah Alam, Selangor
Tel : 03-77346866
H/P : 017-2002322  / 017-2006662
Fax : 03-80626768

DK Impian Sales Gallery :
GPS Coordinate : 3.167025, 101.533800

You May Also Like

1 comments

  1. fully furnished?!
    terbaik lah.
    yes cik min. rumah = keperluan.
    biar kecik, yg penting rumah kita, kan.

    ReplyDelete