Glow Gelenggang Produk Terbaik Untuk Eczema & Masalah Kulit

by - February 05, 2018

Dulu masa kecik-kecik memang selalu dengar arwah wan dan arwah mak sebut pasal daun gelenggang. Katanya daun gelenggang ni untuk ubatkan panau dan kurap.

Masa tu tak amik port sangat. Yang tau daun gelenggang ni untuk panau dan kurap je..tak tau pun khasiat lain. Ekekeke..rupa pun tak kenal. Tapi bila dah tua-tua ni, kulit naik gatal-gatal akibat resdung. Masa ni la kelam kabut cari ubat untuk rawatan.

Sekali ada yang perkenalkan produk Glow Gelenggang pada aku. Katanya untuk merawat masalah kulit. Dengar je nama Glow Gelenggang terus aku teringat petua arwah wan dan arwah mak aku. Bila baca keterangan produk..ha..baru aku tau..betullah apa yang arwah wan dan arwah mak cakap tu..daun gelenggang untuk kurap dan panau tapi rupanya bukan untuk tu je, banyak lagi khasiat rupanya.


Glow Gelenggang ni rupanya dirumus khas untuk merawat masalah kegatalan kulit, eczema, bisul, kurap, panau, resdung dan kudis buta. Dengan campuran herba gelenggang, habatus sauda, susu kambing, minyak argan, minyak zaitun dan menthol..Glow Gelenggang ni dapat menjadikan kulit sihat berseri.

Apa itu daun gelenggang?

Daun gelenggang (juga dikenali sebagai Cassia Alata atau Senna Alata) adalah sejenis tumbuhan yang dapat merawat penyakit kulit oleh kulat dan digunakan sejak berabad lamanya di negara Arab dan Eropah.

Daun gelenggang ni terkenal dengan mengandungi 'anthraquinones' dan 'crysophanic' yang sangat berkesan sebagai perencat kulat kulit, serangan hama, penyakit bakteria dan mikrob.

Juga terkenal sebagai daun yang mampu merawat eczema, psoriasis, panau, kurap, bisul, kudis buta, kayap, ruam dan semua masalah kegatalan dan masalah kulit.


Kenapa Aku suka Glow Gelenggang?

Glow Gelenggang ni didatangkan dengan 2 jenis produk iaitu sabun dan minyak. Ringkas je kan? Yup..ringkas tapi sangat berkesan.

Sabun tu bukan sabun biasa. Sabun  tu adalah sabun + scrub yang sangat membantu untuk merawat masalah kulit.


Minyak pula ialah minyak herba gelenggang + habatus sauda. Yang menariknya minyak ni tak panas dan bau sangat wangi. Serious korang..produk ni memang wangi gila. Bau vanila + coklat pada aku..hahaha..bau dia buat rasa macam korang nak makan je haha..




Tapi paling aku suka Glow Gelenggang ni ialah sebab
  • 100% bahan semulajadi sebab ianya bebas bahan kimia dan bebas steroid yang mana ianya sangat sesuai untuk kulit sensitif macam kulit aku ni.
  • Itchy Skin Relief sebab ia mengandungi daun gelenggang sebagai agen anti-bakteria yang powerful untuk menghilangkan gatal-gatal dan merawat kulit.
  • tak panas
  • tak melekit
  • tak berbau busuk
Cuba tengok tekstur sabun ni..memang sarat dengan bahan-bahan semulajadi

Lagi satu..yang bagusnya Glow Gelenggang ni ialah boleh digunakan untuk semua peringkat umur tau..dari bayi sampai yang dewasa..semua boleh pakai hehehe. Lelaki ke perempuan ke..semua boleh pakai juga.



Nak dapatkan Diskaun RM10?

Ha..ni berita baik untuk korang yang baca dan follow blog aku ni. Bagi sesiapa yang berminat nak beli produk Glow Gelenggang ni boleh la gunakan kod MIN10 untuk dapatkan diskaun sebanyak RM10..huh..banyak tu oiiipp..cepat-cepat gi la order. 




Camne nak order? gi layari :

You May Also Like

24 comments

  1. 1st time dengar pasal daun gelenggang

    ReplyDelete
  2. Masa anak2 gatal2 dulu mmg guna sabun dan krim dari sumber daun gelenggangm
    Mmg bagus dan sangat2 sesuai . Menarik produk ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan? Daun gelenggang memang bagus untuk gatal-gatal

      Delete
  3. Wah ada diskaun, berbaloi beli ni kak min...pelbagai guna.

    ReplyDelete
  4. kalau gelenggang ni.. memang musatjab la khasiat dia banyak.sabun dia wangi. Minyak dia pulak,mampu jadi kulit lembut kawasan yang kering kulit tu

    ReplyDelete
  5. Daun apa ni.. pertama kali sis dengar. Bagus untuk rasa gatal - gatal. Kalau camtu leh try kat rasa gatal kesan gigitan pacat tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daun ni memang ubat tradisional untuk merawat kegatalan sis..ha..memang elok letak kat tempat gatal2 gigitan pacat

      Delete
  6. nama pun dah glow, skin will glow too!, good review.

    ReplyDelete
  7. Oh the packaging is really pretty! I would love to try it! Thank for the RM10 discount code! 😍

    ReplyDelete
  8. 1st time yanie dengar pasal jenama ni.. bagus gak produk nya. terima kasih kakmin sharekan..

    ReplyDelete
  9. Memang bagus daun gelenggang tu, banyak khasiatnya. Dulu arwah abah ada guna buat ubat panau kat badan. Sekarang senang dah ada krim camni.

    ReplyDelete
  10. bagus produk ni ye.. nampak berkesan and using a lot of herbs

    Racheal

    ReplyDelete
  11. Thanks for sharing your review of this interesting product. Im glad this works well to you!

    ReplyDelete
  12. My mother suddenly developed eczema because skin too dry, it seems. I will recommend her to try this product. Thanks for the discount code. It is useful!

    ReplyDelete
  13. After use will my skin become glowy and healthy too? Thanks for sharing this wonderful product for eczema.

    ReplyDelete
  14. Baguskan produk glow gelenggang ni, sabun dia pun wangi, kak bagi kat anak bujang guna

    ReplyDelete