Minyak Kelapa Dara IBU Manfaat Untuk Semua

by - December 15, 2017

Aku dah beberapa bulan kebelakangan ni memang teruk diserang resdung. Kadang sampai tak boleh bernafas dibuatnya. Kalau bangun pagi..tak yah cakap la..kadang rasa cam boleh bawak gaduh oooo..terbersin tak henti.

Tapi Alhamdulillah..seminggu aku amalkan minum Minyak Kelapa Dara IBU, bangun pagi dah kurang tersumbat dan terbersin. Tido malam pun dah lebih lena sebab hidung tak tersumbat.



Aku pun baru je lagi 'kenal' Minyak Kelapa Dara IBU ni..baru amalkan minum pun dalam seminggu ni je tapi Alhamdulillah..nampak ada perubahan.

Apa Itu  Minyak Kelapa Dara IBU?

Minyak kelapa dara memang dah lama terbukti mempunyai khasiat yang tinggi. Orang dulu-dulu dah lama amalkan pengambilan minyak kelapa dara untuk kesihatan. Pakar-pakar kesihatan dunia pun telah membuat kajian tentang minyak kelapa dara dan terbukti minyak kelapa dara mempunyai 1001 khasiat untuk kesihatan badan manusia.

Antara 1001 kelebihan dan manfaat minyak kelapa dara ni ialah untuk kecantikan luaran, kesihatan dalaman, meningkatkan daya tahan tubuh, membunuh virus dan bakteria dalam badan juga bagus untuk hubungan suami isteri.



Setakat ni aku memang belum rasa perubahan yang lain-lain..maklumlah..memang kena amalkan dan istiqomah dalam pengambilan sesuatu produk kan..lagi pun memang ambil masa sikit untuk melihat kesan. Tapi bab resdung memang nampak sangat perubahan. Resdung aku agak teruk sebenarnya, tanyalah suami aku..kadang kesian jugak tengok dia selalu terganggu tidur dia disebabkan aku kerap terbersin.

Mula-mula dulu aku tak tahu pun yang minyak kelapa dara ni boleh merawat resdung. Sebab aku ingat minyak kelapa dara ni gunanya untuk urutan je hahaha..nampak tak kejahilan aku di situ? Tapi lepas diberi produk Minyak Kelapa Dara IBU ni, memang ternyatalah dapat merawat resdung aku yang teruk ni.

Kegunaan Pelbagai Peringkat Umur

Yang bagusnya..Minyak Kelapa Dara IBU ini adalah untuk kegunaan pelbagai peringat umur daripada bayi sampailah warga emas. Tak percaya?? Baca ni :-

Untuk kanak-kanak

  • Membantu atasi ekzema
  • Membantu atasi jangkitan kulit
  • Mencegah demam & selsema
  • Membantu perlawasan.
Untuk Orang Dewasa
  • Atasi masalah resdung
  • Mengurangkan senggugut
  • Membantu untuk awet muda
  • Menghilangkan jerawat & jeragat
  • Merawat Kulit Kering
Untuk Warga Emas
  • Mengawal kencing manis
  • Membantu bekalkan tenaga
  • Merendahkan paras kolesterol
  • Menghilangkan masalah sembelit
  • Menyihatkan tubuh badan
Untuk Ibu Hamil & Bayi
  • Bantu naikkan HB rendah
  • Atasi masalah loya & muntah
  • Menstabilkan tekanan darah
  • Membantu memudahkan proses bersalin
  • Tingkatkan imunisasi badan
  • atasi ruam lampin/susu
  • Hilangkan masalah sembelit

Cara Pengambilan Minyak Kelapa Dara IBU

Ha..cara nak ambil (consume) minyak kelapa dara IBU ni senang je..hehe..amalkan 1 sudu besar sebelah pagi & 1 sudu besar sebelah malam. Tapi pastikan ambil selepas makan. Kalau korang ada ambil produk lain sila jarakkan 2 jam dari masa pengambilan Minyak Kelapa Dara IBU ni. Dannn yang paling penting elakkan minuman berkafein dan jangan makan bersama madu & susu.


Tips Pengambilan Dengan Betul

  • Ambil Minyak Kelapa Dara IBU pada waktu disarankan kerana ketika itu sistem pencernaan kita menjadi perlahan, oleh itu ianya akan memudahkan Minyak Kelapa Dara IBU bertindak balas dengan tubuh.

  • Elakkan ambil Minyak Kelapa Dara IBU pada waktu tengahari kerana ketika itu sistem badan sangat aktif untuk mencerna makanan dan sebagainya.

  • Elakkan ambil Minyak Kelapa Dara IBU sebelum makan kerana tindakbalas mungkin tidak berlaku atau kurang kerana perut akan memproses makanan berat lain juga.

  • Pastikan minum air kosong secukupnya, sekurang-kurangnya 3 liter sehari untuk membantu proses penyingkiran toksin dalam badan supaya badan akan lebih segar dan bertenaga.

Mcam mana nak beli Minyak Kelapa Dara IBU?

Untuk yang berminat nak cuba Minyak Kelapa Dara IBU yang banyak khasiat dan manfaat ni..korang boleh hubungi :

Mobile Hotline HQ : +601135000002



You May Also Like

14 comments

  1. Fuhh macam-macam khasiat dia. Bagus ni

    ReplyDelete
  2. Moha pun baru amalkan minyak kelapa dara ibu ni. Dah mula rasa perbezaan.. nanti cerita kat blog..hihi

    ReplyDelete
  3. menarik ni..kalau untuk resdung.Tq sharing sis min. Btw packaging dia comel laa...

    ReplyDelete
  4. serius lah Kak Min bole rawat resdung? nanti lepas Kak Min dah boleh rasa perubahan tu bagitauuu kecikk. kecik stress ni dengan resdung ni. apa rasa minyak kepala dara ni ? sedap ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..minyak kelapa la bukan minyak kepala..ha..serious tak tipu..dia mengurangkan hidung tersumbat dan terbersin tak henti..kecik pun tgk ritu kan? camne idung i sumbat je..haha..sekarang getting better..harap abes sebotol ni baiklah..haha

      Delete
  5. produk yg bgs di amalkn.byk khasiatnya.

    ReplyDelete
  6. Minyak kelapa dara memang bagus .. berbaloi beli

    ReplyDelete
  7. nanti nk amalkan jugak..:)

    ReplyDelete
  8. Minyak kelapa dara ni mmg bnyak khasiat. Pernah try jugak dulu

    ReplyDelete
  9. Salam kak min...
    Yaya mai singgh n follow sini dah...😘

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam..tq yaya..nnt kak min bw kat tempat yaya plak ye

      Delete
  10. Dah penah cuba. Memang bagus minyak kelapa dara ni.

    ReplyDelete
  11. Kita memang pengamal minyak kelapa dara tapi yg jenis kapsul. Dah lebih 5 tahun makan memang berkhasiat.

    ReplyDelete
  12. Banyak kegunaannya sebenarnya ye..

    ReplyDelete