Bukan Sekadar Memerhati

by - December 30, 2017

Niat dihati tadi pukul 6.30 terus nak jogging sesudah solat. Tapi hujan turun pulak, jadi batalkan niat. Sambung tarik selimut jap tapi tak boleh tido pun.

Dalam 7.45 tgk hujan dah reda, terus tukar pakaian dan keluar jogging. Aku suka jogging pagi-pagi sebab udara segar. 

Sepanjang berjogging aku suka memerhati gelagat orang dan alam semulajadi. Seronok tengok gelagat orang ni. Boleh tengok macam-macam manusia. Kat kawasan aku jogging ni, memang pagi ke petang ke mahupun malam sentiasa ramai yang berjogging.





Menariknya kat sini hampir kesemua yang aku jumpe memang peramah. Sepanjang jalan akan ada yg menyapa ‘good morning’. Tapi kat sini rata-rata kaum Cina tak pun mat salleh. Melayu ada tapi agak kurang mesra alam.

Sepanjang aku berjogging kat kawasan ni, macam-macam manusia aku jumpa. Ada yang berjogging dengan pasangan sambil pegang tangan, ada pasangan yang jogging sambil tolak mak yg lumpuh diatas kerusi roda, ada nenek tua dalam lingkungan 70-an berjogging. Ada juga yang sekadar amik angin.

Aku..memang berjogging sebab aku suka berjogging. Tapi aku jenis suka tengok alam semulajadi. Maka kadang-kadang jogging kejap pastu amik gambar bunga dan tumbuhan yang aku rasa menarik. 





Tapi kat sini banyak monyet. Aku memang takut monyet. Biasanya aku akan ikut belakang orang ramai yang berjogging. Kalau kebetulan masa tu aku sorang-sorang, aku sanggup tunggu orang lain sampai sebab nak ikut belakang diaorang hahaha..seram la monyet-monyet tu. Takut kena gigit je.

Apa pun aku suka jogging..selain untuk kesihatan, jogging buat aku rasa tenang. Relase segala tension yang ada. Hari ni aku rajin sikit. Lepas jogging gi swimming sebab lama dah tak swimming. Berenang bagus tau..sama je ngan jogging..leh bakar semua lemak yang ada. 



You May Also Like

3 comments

  1. Cantiknyaa cuci mata dengan alam sekitarr macam tuu. Sihat mata sekali.

    ReplyDelete
  2. lama dah tak jogging, esok nak jogging la. cantik2 yer semua gambar bunga kak min ambik.

    ReplyDelete
  3. cantik2 gambar munger.
    CR pun takut dgn monyet,rsau kena gigit

    ReplyDelete