Persatuan Sahabat Tahfiz Al Falah Raub

Kebelakangan ini ramai yang berbunyi tentang sekolah-sekolah tahfiz seluruh Malaysia. Pulak-pulak sejak berlakunya kejadian di Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyyah Khamis lepas. Sejak itu ramai yang buka mata tentang pusat tahfiz. Aku juga tak terkecuali.

Baru-baru ini masa berjumpa dengan kakak aku, dia ajak aku untuk join program tajaan pusat tahfiz. Dia kata 'jom la..join..murah je cuma RM10 je sebulan'..hurmm kan? cuma RM10 sebulan untuk kita sedekah ke jalan Allah. Kalau secawan coffee Starbuck yang berharga lebih RM10 kita mampu beli, kenapa sedekah RM10 sebulan kita tak mampu?..itu fikiran aku. Jadi aku pun join la group  wassap Penaja 2018 Sahabat Tahfiz. Dari situ aku mendapatkan kesahihan tentang kewujudan tentang penajaan RM10 sebulan untuk pusat tahfiz ni.

Persatuan ini berdaftar dengan Jabatan Pertubuhan Negeri Pahang. Ditubuhkan bagi membantu pihak Sekolah Menengah Agama Al-Falah Batu Talam, Raub Pahang (sekolah ni dah lama giler..ada 2 orang kakak aku pernah belajar di sini sekitar lewat tahun 80-an kalau tak silap aku). Sekolah ini adalah sekolah menengah agama bukan sekolah tahfiz persendirian. Apa yang menarik pihak sekolah menambah nilai untuk pelajar dengan mengadakan program tahfiz melibatkan semua pelajar bermula jam 6.45 pagi hingga 8.00 pagi setiap hari. Seramai 15 guru pembimbing tahfiz yang mana 9 ditaja pihak PIBG, 1 ditaja sekolah dan 5 ditaja persatuan sahabat tahfiz Al Falah Raub. Oh ye program tahfiz ini melibatkan semua pelajar lelaki dan perempuan.

Dana ini akan digunakan bagi bayaran elaun untuk guru pembimbing tahfiz dan lain-lain program tahun 2018. Sasaran target penaja sebenarnya seramai 500 penaja. Macam aku yang jahil ni..tak banyak aku dapat membantu untuk ke jalan Allah..ni salah satu jalan yang aku cuba bantu. Aku tulis ni bukan niat nak menunjuk atau apa tapi aku nak bagi tahu tentang kewujudan program seperti ini. Moga dapat membantu walau tak banyak. Aku join group ni sebab aku orang Raub, bukan la aku bias tapi sebab aku kan asal dari sana jadi siapa lagi kalau bukan kita yang membantu. Jadi sape-sape yang orang Raub kalau-kalau nak membantu  boleh hubungi Ustaz Muhammad Zaki Bin Sulaiman di talian 013-9060218. kalau tak jelas tentang penerangan aku pun..boleh call ustaz Zaki. Ustaz ni penyabar sangat..semua pertanyaan walaupun ulangan dah 10 kali dia tetap jawab dengan penuh kesabaran..tapi aku pulak yang hilang sabar dengan soalan-soalan tu..hahaha..


Oh ye, nanti kalau dah daftar diaorang akan hantarkan kita mesej dan no sahabat..hehehe..cam yang aku ss ni.

Ni pulak kelas-kelas yang diaorang anjurkan tu










Post a Comment

4 Comments

  1. Bagus ada program camni... Moga lebih ramai yang menaja

    ReplyDelete
  2. Semoga dipermudahkan misi mencari penaja.. aamiin!

    ReplyDelete
  3. at least ada jgak yang usaha untuk orang lain bersedekah jgak. sama2 dapat pahala. :)

    ReplyDelete