JoyMix Hello-Bong Membantu Merawat Resdung

Sering terbersin di pagi hari, hidung kerap berair atau sering mengalami sakit kepala adalah antara simptom-simptom penyakit resdung. Aku sendiri penghidap resdung dan hidung akan sedikit sensitif dengan keadaan berhabuk dan sebagainya.

Pendek kata, aku telah mencuba pelbagai jenis kaedah rawatan bagi menghentikan masalah resdung yang aku hadapi ini. Baru-baru ini aku telah diperkenalkan dengan produk JoyMix Hello-Bong yang dikatakan mampu merawat penyakit resdung diperingkat awal dan diperingkat sederhana.


Buat pengetahuan, JoyMix Hello-Bong adalah formulasi unik yang dibuat dari jeruk Halla-Bong dan Curcuminoids dari ekstrak kunyit. Halla-Bong adalah spesisi oren tanpa biji khas yang ditanam terutamanya di Pulau Jeju di Korea.

hello bong jeju resize.jpg

Halla-Bong ini dikatakan mempunyai kandungan Vitamin C yang tinggi. Disebabkan itu, JoyMix Hello-Bong ini dihasilkan dari gabungan kebaikan kunyit dan oren yang penuh dengan pelbagai khasiat.

Bagaimana JoyMix Hello-Bong Mampu Merawat Penyakit Resdung?


Terdapat 3 peringkat resdung. JoyMix Hello-Bong mampu merawat resdung di peringkat yang pertama dan kedua. Sekiranya anda mengalami gejala di peringkat yang ketiga, anda dinasihatkan untuk mendapatkan rawatan doktor.

Berikut adalah peringkat resdung dan saranan pengambilan JoyMix Hello-Bong

MILD STAGE

MODERATE STAGE

SEVERE STAGE

Runny nose- mucus white

Runny nose- mucus yellow

Runny nose- mucus Yellow to Green

Sneeze

Sneeze

Sneeze

No headache

Headache

Severe Headache

No cough

Cough 

Cough

Nose block- sometimes

Nose block- often

Nose block- always

Facial Pain- sometimes

Facial Pain- often

Facial pain always

Hearing- normal

Hearing -normal

Hearing- reduce

Recommend 1 sachet HelloBong

Recommend 2 sachet HelloBong with Antihistamine medicine

Need treatment from specialist doctor



Kelebihan Lain JoyMix Hello-Bong Selain Merawat Resdung

Selain untuk merawat resdung, terdapat pelbagai kelebihan jika mengambil JoyMix Hello-Bong ini, antaranya ialah :

  • Mengurangkan Keradangan Sendi 

JoyMix Hello-Bong berkesan untuk mengurangkan sakit sendi dan otot yang disebabkan oleh keradangan. Ia bermanfaat bagi orang dewasa yang lebih tua atau pesakit osteoartritis yang kehilangan tulang rawan dan mengalami kesakitan akibat pengisaran tulang. Individu yang mengalami rheumatoid arthritis, di mana membran sinovial sendi meradang, juga akan mengalami kelegaan. 

  • Sakit otot 

JoyMix Hello-Bong juga membantu dengan sakit otot yang disebabkan oleh aktiviti fizikal yang berlebihan, misalnya selepas lari maraton atau melakukan senaman berat.

  • Meningkatkan sistem imunity badan

1) Radikal Bebas - Radikal Bebas dari bahan pencemar udara, makanan tidak sihat atau asap rokok, akan meningkatkan tekanan oksidatif badan. Radikal bebas boleh merosakkan tisu lemak, DNA, dan protein di dalam badan anda. Kerosakan itu boleh menyebabkan sebilangan besar penyakit dari masa ke masa. Ini termasuk:

 

·         Diabetes

·         Aterosklerosis  atau pengerasan saluran darah

·         Keadaan keradangan

·         Tekanan darah tinggi

·         Penyakit jantung

·         Penyakit neurodegeneratif, seperti Parkinson dan Alzheimer

·         Kanser

Tekanan oksidatif juga menyumbang kepada penuaan. Jadi Hello-Bong yang mempunyai antioksidan tinggi yang terbuat dari Halla-Bong Jeruk dan ekstrak kunyit  dapat menghilangkan radikal bebas dari tubuh kita. Ia akan mengekalkan keseimbangan radikal bebas dan antioksidan.

2) Pemulihan Tubuh Dengan Cepat Dari Penyakit

Apabila Virus atau Bakteria masuk ke dalam badan kita, sistem imun di dalam badan kita akan mencetuskan keradangan sel untuk melawan virus atau bakteria. Sebab itu kita akan mengalami demam atau sakit tekak disebabkan oleh sistem imun badan kita untuk melawan virus atau bakteria. Itu perkara biasa.

Tetapi dalam jangka masa yang panjang, keradangan yang berlebihan akan mula membunuh sel yang baik untuk tubuh kita. Itulah sebabnya badan kita akan merasa lemah dan letih setelah lama sakit. Joymix Hello-Bong dapat mengatur sel radang badan agar sel yang baik kita tidak akan terbunuh kerana terlalu banyak keradangan. Jadi, kita akan dapat pulih dari penyakit dengan cepat dan kembali kuat.

  • Menyejukkan badan

Mereka yang tinggal di Asia terutamanya percaya bahawa memakan makanan panas dan pedas seperti kari, durian, dan daging panggang meningkatkan suhu badan. Ia boleh menyebabkan sakit tekak, bisul, dan mulut bengkak. JoyMix Hello-Bong berfungsi lebih baik daripada teh dalam menyejukkan badan. Ia mengurangkan kesan sampingan daripada memakan makanan pedas dan mencegah kenaikan suhu badan. 


Reduce body heat.jpg

  • Mencegah nafas berbau

Mengkonsumsi satu paket JoyMix Hello-Bong sehari dapat menghilangkan bau mulut dari dalam badan anda.

15 Punca Mulut Berbau (Cara Menghilangkan Bau Mulut Dengan Cepat ...

  • Melindungi hati

JoyMix Hello-Bong mengandungi Curcuminoid dari ekstrak kunyit yang melindungi hati dari kerosakan dan menyahtoksin badan. Hati yang tidak berfungsi boleh menyebabkan gejala seperti lingkaran mata gelap, bau mulut dengan lidah yang dilapisi pada waktu pagi, masalah kulit, dan loya setelah memakan makanan yang kaya dengan lemak. Hello-Bong kaya dengan Vitamin C dan memberi kebaikan kunyit, yang dapat mengurangkan gejala ini dan membuat anda berasa lebih bertenaga.

liver s500.jpg

  • Mencegah Penyakit Kronik 
Keradangan di dalam badan boleh menyebabkan pelbagai penyakit kronik seperti barah, serangan jantung, diabetes, dan tekanan darah tinggi. JoyMix Hello-Bong mempunyai sifat anti-radang dan dapat mencegah penyakit kronik


heartache-1846050_500.jpg


Siapa Yang Perlu Mengambil JoyMix Hello-Bong?


Pesakit Arthritis

JoyMix Hello-Bong mempunyai sifat anti-radang yang akan memberi kelegaan kepada pesakit osteoartritis atau rheumatoid arthritis.

 

Individu Aktif

Individu aktif atau mereka yang aktif di dalam sukan  yang mengalami sakit otot kerana terlalu banyak bersenam atau aktiviti fizikal yang berlebihan akan mendapat manfaat daripada memakan JoyMix Hello-Bong.

 

Mereka yang Mementingkan Kesihatan

Orang biasa yang ingin meningkatkan imuniti dan kekal sihat boleh mengambil JoyMix Hello-Bong.

 


Bagaimana Cara Pengambilan JoyMix Hello-Bong?


Cara pengambilan JoyMix Hello-Bong ini adalah sangat mudah. Anda hanya perlu mengoyakkan sepeket JoyMix Hello-Bong dan menuang ke dalam mulut anda. 



Setelah itu kemam perlahan-lahan. Oleh kerana JoyMix Hello-Bong ini didatangkan dalam bentuk serbuk, rasa segar buah oren pasti menambat rasa! Malah aku sendiri suka mengambil JoyMix Hello-Bong ini sebab terasa seolah-olah hanya memakan manisan ketika zaman kanak-kanak.


Setiap 30 sachet JoyMix Hello-Bong ini kini hanya dijual pada harga RM77 sekotak. Jika anda berminat untuk mendapatkan kebaikan dalam setiap peket JoyMix Hello-Bong, anda boleh melayari :



Post a Comment

0 Comments