Filem 'KITA' Hasil Karya Sempena Hari Kemerdekaan Menggunakan Vivo X50 Pro

Sempena menyambut hari kemerdekaan yang ke-63, Vivo Malaysia telah menghadiahkan buah tangan kepada seluruh rakyat Malaysia dengan menghasilkan filem pendek sebagai tanda perpaduan yang bertajuk 'KITA'




Filem pendek berdurasi 9 minit ini dihasilkan dengan rakaman hanya menggunakan kecanggihan teknologi telefon pintar Vivo X50 Pro dan gimbal semata-mata. Tidak seperti kebiasaan filem yang dihasilkan menggunakan video dan peralatan yang lebih mahal, filem 'KITA' hanya dirakam menggunakan Vivo X50 Pro dan hasilnya setanding filem-filem yng lainnya dari segi kualiti.

Filem ini bertujuan untuk memperingati pelbagai budaya Malaysia yang menampilkan peristiwa sebenar mengenai persahabatan antara empat pelajar dari pelbagai bangsa dan budaya. Filem ini adalah mengenai perbezaan yang wujud antara manusia dan bagaimana individu, tempat dan situasi dapat membantu menjalin hubungan dan persefahaman di antara orang - menunjukkan kehidupan individu yang berbeza menyeberang jalan secara tidak sengaja, bertembung dengan keadaan, dan disatukan oleh satu perkara yang mereka miliki : identiti mereka sebagai rakyat Malaysia

Menurut Mr. Mike Xu selaku CEO Vivo Malaysia "Perpaduan antara masyarakat inilah yang menjadikan Malaysia kuat dan unik, walaupun terdapat perbezaan etnik dan budaya, kita bersatu sebagai rakyat Malaysia, kita berusaha keras, berpengetahuan dan berkepakaran kita untuk mengatasi jatuh bangun"

 

Buat pengetahuan, lagu tema untuk filem 'KITA' ini telah dinyanyikan oleh penyanyi terkenal tanahair iaitu Shila Amzah yang dinyanyikan dalam dua bahasa iaitu Bahasa Melayu dan Mandarin. 

Berkesempatan untuk menyaksikan sendiri 'KITA' arahan Mr. Ho Yuhang pada Khamis lepas, filem ini benar-benar menggamit kenangan zaman persekolahan. Kisah sekumpulan pelajar nakal, kisah tentang minat dan keazaman dan juga kisah tentang penyatuan jiwa yang cintakan seni yang akhirnya menyatukan perpaduan antara kaum.



Dalam beberapa tahun kebelakangan ini Vivo telah memperhebatkan usaha pada sektor fotografi peranti mereka, dan usaha mereka telah terbukti berkesan dan inovasi telah berkembang dengan pesat dengan kedatangan terbaru X50 Pro. Dikenali sebagai telefon pintar utama fotografi, X50 Pro mengintegrasikan teknologi fotografi profesional dan industri terkemuka.

Filem ini dibuat dengan menggunakan sepenuhnya fitur X50 Pro, seperti Sistem Kamera Gimbal bawaan yang menawarkan pengalaman videografi serba lengkap, yang memungkinkan pengguna untuk mengambil video yang jelas ketika bergerak walaupun pada waktu malam. Dengan model gimbal profesional bersaiz penuh, modul gimbal miniatur bawaan X50 Pro bergerak ke arah yang berlawanan dengan gerakan goyang, memberikan kestabilan yang meningkat untuk kamera utama di mana ini berguna dengan kebanyakan adegan dalam filem pendek dimungkinkan.

X50 Pro membawakan kualiti yang luar biasa dengan ciri maju lain seperti Extreme Night Vision (Super Night Mode), 60x Hyper Zoom, Professional Portrait, Super Wide angle, Super Macro Functions dan lain-lain yang membantu mencapai keperluan serba lengkap ketika mengambil gambar dengan berbeza sudut untuk pemandangan yang pelbagai.



Post a Comment

1 Comments

  1. selamat hari merdeka , cerita ni unik sebab film guna handphone je 100 %

    ReplyDelete