Amazing Nano Collagen Era Kecantikan Masakini

Dari dulu aku cuma pernah dengar dan cuba collagen dalam bentuk supplement makanan dan minuman tapi belum pernah mendengar collagen dalam bentuk serbuk dan digunakan secara terus dalam produk kecantikan luaran. Maksudnya cuma applykan sedikit collagen tu dalam produk kecantikan! 

Sehingga lah baru-baru ini aku diperkenalkan dengan Amazing Nano Collagen yang diperbuat daripada 100% Hydrolyzed Fish Collagen. 


Aku mula tertarik pada produk ini sebab ia lain dari produk-produk collagen yang lain. Selama ni aku asyik jumpa produk collagen yang jenis diminum terus, tapi Amazing Nano Collagen ni sangat berbeza kerana ianya untuk kegunaan luaran sahaja.

Cantik Dengan Amazing Nano Collagen

Amazing Nano Collagen ini didatangkan dalam bentuk serbuk. Jadi korang jangan tersilap penggunaannya pulak..jangan dibancuh buat minuman hahaha..serbuk ini hanya untuk kegunaan luaran yang korang perlu campurkan dalam produk kecantikan seharian korang.


Sebelum aku ceritakan lebih lanjut tentang penggunaan Amazing Nano Collagen ni, jom aku terangkan serba sedikit apa itu Hydrolyzed Fish Collagen.


APA ITU HYDROLYZED FISH COLLAGEN ?


Ia pada asasnya adalah gelatin yang diperbuat daripada tisu penghubung di dalam badan dan membantu untuk menyambung ligamen, tendon dan sendi. Ia juga membantu untuk mengekalkan kulit lembut dan mencegah dari kedutan dan kendur. 


KEBAIKAN HYDROLYZED FISH COLLAGEN :

1. Mengurangkan kedutan
Kolagen bagus untuk kulit . Ianya membantu mengembalikan keremajaan kulit dan seterusnya mencantikan kulit . Kolagen ialah ramuan yang lazimnya terkandung dalam kebanyakan produk kecantikan untuk awet muda dan menjadi pilihan utama wanita pada masa kini. Kajian klinikal menunjukkan keberkesanan penggunaan kolagen adalah mengurangkan bilangan, kepadatan dan kejelasan kedutan, memastikan keanjalan kulit serta memberi kesegaran kepada kulit. Kolagen merupakan struktur protein yang berfungsi sebagai perekat dalam badan dan lebih kurang satu per tiga daripada keseluruhan protein dalam badan terdiri daripada kolagen
2. kolagen ikan mudah dihadam dan diserap di dalam badan.
3. kolagen ikan mempunyai bau sedikit atau tiada.
4. kolagen ikan larut dalam air.
5. kolagen ikan mempunyai potensi merendahkan alahan.


Cara Penggunaan Amazing Nano Collagen

Amazing Nano Collagen ini didatangkan dengan 2 spatula yang berukuran 2g & 1g. Spatula itu untuk memudahkan korang menyukat kegunaan Amazing Nano Collagen didalam produk kecantikan seharian korang sebab Amazing Nano Collagen ni boleh digunakan bersama syampu, lotion, krim sing dan malam mahu pun digunakan bersama serum.



Oh ye! Selain dicampurkan bersama produk kecantikan, amazing Nano Collagen ni juga boleh dijadikan mask ye!..kejap lagi aku aku tunjukkan sukatannya.

1. Skin Care

Amount of your product          Amount of Collagen to mix with your product

Toner 200ml                             1/2 spatula
Serum 30ml                              1 spatula
Cream 50ml                              1 spatula
Homemade Mask Pack             1 spoon + 1/3 Table spoon of water

2. Body Care

Amount of your product          Amount of Collagen to mix with your product

Body Cleanser 300ml               3 spoon + 3 Table spoon of water

3. Hair Care

Amount of your product          Amount of Collagen to mix with your product

Shampoo 300ml                        3 spoon + 3 Table spoon of water
Hair Treatment + 3 pumps       3 spoons
of essence of hair oil
Colouring/permanent wave/     men's hair, short hair, retouching colour : 1 spoon, Medium               length hair
Rebonding                                2 spoons, Long hair 3 spoons



Untuk keterangan lanjut mengenai Amazing Nano Collagen ni korang boleh layari laman web mereka www.myspaklean.com.my

Post a Comment

0 Comments