Min'z Crunchy Caramel Menggugat Iman

by - January 12, 2018

Sekarang mulut asyik nak mengunyah je. Maklumlah sekarangkan musim hujan..Tapi tu lah..bukan boleh ikut sangat 'kehendak' yang asyik nak mengunyah ni. Kang sedar-sedar badan makin mengembang.

Nasib ada Min'z Crunchy Caramel yang memang diperbuat daripada bahan-bahan 'premium' yang berkhasiat. Lebih menarik Min'z Crunchy Caramel ni kurang manis dan tiada tambahan gula. Bahan manis yang digunakan ialah madu dan caramel asli yang diimport.


Bezanya Min'z Crunchy Caramel ni dengan crunchy caramel lain yang berada dipasaran adalah, tidak menggunakan biji bunga matahari. Sebab biji bunga matahari nilah yang buat crunchy caramel ni cepat berbau tengit. Jadi bagi mengelakkan rasa tengit dan cepat berbau hapak, pengusaha langsung tidak menggunakan biji bunga matahari untuk resipi crunchy caramel.

Antara bahan-bahan yang terdapat dalam Min'z Crunchy Caramel ni ialah


  • Badam
Umum tahu yang badam mempunyai pelbagai khasiat untuk kesihatan. Antara 8 khasiat badam yang aku nak kongsikan dengan korang ialah :
  1. Merendahkan risiko darah tinggi dan serangan jantung. Menurut satu kajian yang dilakukan di A Loma Linda School of Public Health, mereka yang memakan kacang 5 kali sehari dapat mengurangkan risiko mendapat serangan jantung sebanyak 50% kerana badam mengandungi asid folik yang dipercayai dapat menurunkan paras homocysteine yang boleh menyebabkan saluran darah menjadi sempit sekaligus mengurangkan risiko penyakit jantung dan darah tinggi
  2. Menurunkan berat badan. Ini kerana asid lemak tidak tepu di dalam badam mampu membantu mengurangkan selera dan mencegah makan berlebihan.
  3. Menguatkan memori.
  4. Membantu menghalang osteoporosis kerana kira-kira 25-30 biji badam mempunyai kandungan kalsium sama seperti yang terdapat dalam 1/4 cawan susu.
  5. Menghalang batu karang kerana terdapat kajian sekiranya wanita memakan sekurang-kurangnya 30gm badam dalam seminggu dapat mengalami penurunan 25% risiko batu karang.
  6. Melancarkan peredaran darah kerana vitamin dan mineral yang terkandung dalam badam bermanfaat untuk melancarkan peredaran darah.
  7. Mengelakkan kecacatan pada bayi. Kandungan folate yang tinggi di dalam badam amat penting bagi wanita hamil. Folate dapat membantu mengelakkan dari kecacatan bayi ketika hamil.
  8. Mencantikkan kulit.
  • Kuaci putih
  • Kuaci hijau
  • Karamel asli di import
  • Bijan putih
  • Bijan Hitam

Min'z Crunchy Caramel datang dalam 2 jenis bungkusan iaitu 

1. Balang plastik dengan isi kandungan seberat 300gm


2. Kotak plastik empat segi keras dengan isi kandungan seberat 160gm.


Min'z Crunchy Caramel juga sedia menerima tempahan untuk sebarang majlis termasuk menjadikan Min'z Crunchy Caramel sebagai hantaran majlis pertunangan juga perkahwinan.



Untuk tempahan boleh hubungi mereka di talian


Tel : 014-6667772

You May Also Like

14 comments

  1. sedap nya ! terus lapar !!

    ReplyDelete
  2. kak min, nampak sedap la, nak try!

    ReplyDelete
  3. Huwwaaaaa, yang ni pun nak makan jugaaaakkk

    ReplyDelete
  4. menarik sangat.Boleh jadikan surprise gift sekali kan?

    ReplyDelete
  5. makan benda ni kejap saja..krup2 tengok2 habis dah..nampak penangan dia sedap sungguh

    ReplyDelete
  6. Rawlins tak suka makan makanan begini. Sangat tak suka.
    Sebab kalau makan, memang akan habis sebotol tu sekali hadap. Huhu. Tak suka!!!! Bahaya! Sangat bahaya. Tak cukup sebotol.

    ReplyDelete
  7. Gosh, I love these kinds of crunchy snacks! Can't stop from eating if I get my hands on them. LOL Thanks for sharing the links. Easier to check them out.

    ReplyDelete
  8. I really love nuts and these looks really delicious and tasty because of its caramel flavor.

    ReplyDelete
  9. This is a delicious delicacy. I think I may compare it to our local version, but we use peanuts, or pili nuts. Same process with different nuts.

    ReplyDelete
  10. omg! i suke gile bende ni.. dulu tercari2 mane nak dpt.. now dah tau yeayy!! thanks for sharing!

    ReplyDelete
  11. terliurnyaaa!!sedap ni buat snek..bagi goodies pun seronok mereka yang dapat..

    ReplyDelete