Keropok Lekor oh Keropok Lekor

by - August 30, 2017




Sekarang dah start musim cuti sekolah kan? Mak-mak budak dan bapak-bapak budak pun seronok sebab kali ni cuti bersambung..31hb Hari Kemerdekaan dan diikuti cuti Raya AidilAdha pulak pada 1hb September..ekekeke sape yang kerja bahagian HR je rasa tak best sebab ni musim-musim payroll wakakaka..

Siapa yang dapat bercuti-cuti Malaysia tu best la..boleh la gi berjalan-jalan. Dan siapa yang plan nak bercuti ke arah Pantai Timur jangan lupa pergi cari keropok lekor. Haishh pebret aku tu..aku kalau dapat keropok lekor memang tak henggat donia dah..untuk ibu bapa yang nak bawa anak berjalan-jalan jangan lupa bawakkan sekali mereka ke tempat yang ada demo macam mana nak buat keropok lekor..so tak ada la jalan-jalan sahaja..masukkan sikit ilmu dan pembelajaran sambil berjalan pada anak-anak..

2 minggu lepas masa aku dan rakan-rakan bloggers dari Kelab Blogger Ben Ashaari (KBBA9) ke The Legend Resort Cherating, pihak The Legend Resort Cherating telah membawa kami ke tempat pembuatan keropok lekor di Kuala Kemaman..Keropok Cap Intan nama kedai tu. Jadi kami semua berpeluang untuk melihat bagaimana keropok lekor dihasilkan. Bukan setakat melihat, kami juga diberi peluang untuk merasai sendiri pengalaman membuat keropok



Tengok je la hakak-hakak kawasan ni..bukan main lagi mencuba menggetel keropok..




Kami bukan setakat diberi peluang untuk mempelajari bagaimana cara membuat keropok lekor dan diberi peluang untuk mencuba buat keropok lekor..malah kami turut diberi hidangan keropok dan minuman oleh 'tuan rumah' Keropok Cap Intan ni tau..ekekeke..memang best la. Aku dan suami memang tak lepaskan peluang untuk memborong keropok lekor ni..maklumlah..kami berdua memang hantu keropok lekor..hahaha..

Amboi-amboi FF..bukan main lagi conquer keropok ekkkk..hahaha..

Jadi pada sesiapa yang berkesempatan untuk bercuti-cuti Malaysia boleh la terus lajak ke Kuala Kemaman. Nak cari Keropok Cap Intan ni senang je..nah kita share alamat nanti korang waze je la..hahaha

Lot 301, Hadapan Masjid Kuala Kemaman,
24000, Kemaman, 
Terengganu Darul Iman
TEL : 09-8684678



You May Also Like

1 comments