Aku dan Orkid

by - December 16, 2017

Aku dan orkid berpisah tiada..


Alkisah dulu aku memang tak minat pun bunga-bunga ni. Ingat lagi dulu masa aku tinggal di Cameron Highlands, ada gardener pun tanam bunga tepi rumah..rose cantik-cantik tapi tak pandang pun haha..tapi sejak kawen semuanya berubah.


Aku mula suka orkid ni sejak berumahtangga..hehe..sebabnya suami aku memang suka orkid..eh bukan suka tapi gila orkid. Keliling rumah penuh dengan orkid je. Dia rajin tanam dan jaga orkid. Bukan orkid je tapi dia memang suka tanam menanam ni.




Memang Allah dah anugerahkan suami aku dengan tangan yang subur kalau menanam..Alhamdulillah apa pun dia tanam memang menjadi dan subur. Maka dengan sebab itu la kot orkid kat umah memang berbunga je sepanjang tahun..



Hehe..aku? Suka je tengok..jaga dan tanam memang tak suka..hahaha..

You May Also Like

8 comments

  1. cantiknya orkid! memang pandai abe yee tanam. kalau IQ pun tak reti nak tanam, orkid ni bukan mudah nak subur elok. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..tangan dia mmg ngam tanam menanam ni hehe

      Delete
  2. Sama kita Min. Tak pernah hidup kalau ai tanam. Suami tanam, memang hidup segar bugar.

    ReplyDelete
  3. Cantiknya Orkid cikMin.
    sejuk mata memandang

    ReplyDelete
  4. Suka semuaa jenis bunga. Happy je hati kalau dapat tengok bunga. Dulu mama rajin laa tanam smua jnis orkid ni, tapi skrg xdah.

    ReplyDelete